انتشار جزئیات قیمت اقلام خوراکی در تیرماه

سه شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱:۳۹
کدخبر:۹۸۶۶۵

در تیرماه 1401 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ١٠,٧ درصد ،" برنج خارجی درجه یک " با ٦.٥ درصد و " رشته آش " با ٥.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٢٦,١ درصد ،"کنسرو ماهی تن" با ٣.٢ درصد و "گوشت گاو یا گوساله"  با ٢.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "دوغ پاستوریزه" با ١٨,٨ درصد و " خامه پاستوریزه " با ١٤.٨ درصد و " کره پاستوریزه(کره حیوانی) " با ١٤.٣ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با ١٣,٩ درصد،" کشمش پلویی" با ٩.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هلو " با ١٢.٥- درصد می باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هویج فرنگی "  با ٢١,٦ درصد، "پیاز" با ١٠.٠ درصد و " لوبیا چیتی" با ٧.٣ درصد می­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ٢٤,٣ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٧.٤ درصد می­باشد.