سقف ریالی داروخانه‌ ها برداشته شد

چهارشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴:۳۲
کدخبر:۹۸۳۹۷

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما افزود: ما سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا نسخ جدید با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه تفاوت ارزی یا همان یارانه دارو ­مشکلی ایجاد نکند. 

وی ادامه داد: به این صورت کلیه نسخی که به داروخانه‌ها میرود می‌تواند توسط داروخانه‌ها پیچیده شود و بصورت الکترونیک به بیمه سلامت ارسال­ شود و ما بدون­ هیچ کسوری آن نسخ را پرداخت می‌کنیم.

ناصحی گفت: پیش از این با مقررات و قوانینی که وجود داشت ما سقفی را برای هر داروخانه قرار داده بودیم که متناسب با جمعیت و مکان داروخانه تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه سقف تعیین شده برای هر داروخانه نقش نگهدارنده و بعضاً تنبیهی برای برخی داروخانه‌ها داشت، افزود: برای اجرای کامل طرح دارویار ما این سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا مردم امکان گرفتن دارو در تمام داروخانه‌ها را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با اعمال نظارت‌ها تشدید شده در اجرای طرح دارویار و با گذشت چند روز ­از اجرای این طرح، ۷۰ درصد داروخانه‌ها را توسط کارشناسان سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و سازمان بازرسی نظارت کردیم. ­

ناصحی در ادامه از برداشتن سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی نیز خبر داد.

وی افزود: در این هفته حذف سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی در مراکز و موسسات توسط سازمان بیمه سلامت اعمال می‌شود تا مردم در دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.

وی توضیح داد: پوشش بیمه‌ای همان پوشش مصوب شورای عالی بیمه است، اما سقف ریالی بر اساس جلسات فیزیوتراپی که تعیین می‌شود، برداشته خواهد شد تا مردم دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.