سرپرست جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سه شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹:۳۵
کدخبر:۹۶۷۹۴

صبح امروز با پذیرش استعفای عبدالملکی از وزارت کار، زاهدی وفا که تا پیش از این معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بود به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی شد.

صبح امروز حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از ۳۰۰ روز سکانداری وزارتخانه، استعفا داد و رئیس جمهوری نیز با این استعفا موافقت کرد.

در متن استعفای عبدالملکی خطاب به آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور آمده است: با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت؛ ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به‌ منظور افزایش هماهنگی در دولت، استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.

 بعد از استعفای وزیر کار، سخنگوی دولت از دو بار استعفای حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با قبول استعفای دوم توسط رییس‌جمهور، دکتر محمدهادی زاهدی وفا در وزارت کار و رفاه اجتماعی جایگزین ایشان شد.

محمدهادی زاهدی وفا  ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی پیش از این معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور بود.

وی متولد سال ۱۳۴۲ شمسی در شهر تهران است و از دانشگاه امام صادق (ع) کارشناسی ارشد معارف اسلامی و در اقتصاد و از دانشگاه اتاوا کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد دارد.

زاهدی وفا در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضو شورایعالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیونهای تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

وی در دولت سیزدهم معاون اقتصادی معاونت اول ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

زاهدی‌وفا سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد.