رشد بیش از 14 هزار واحدی شاخص بورس

یکشنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶:۲۰
کدخبر:۹۶۷۳۲

 بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت و با افزایش 14 هزار و 81 واحدی به رقم یک میلیون و 532 هزار و 371 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن هم امروز با افزایش 1563 واحد به رقم 421 هزار و 429 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 76 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 423 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 601 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.93 درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 0.37 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.98 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.97 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.87 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس، ملی‌مس، پتروشیمی پارس و پالایش نفت تهران و در یک جمله شرکت‌های پالایشی و فلزات اساسی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز در پایان معاملات با 92 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 7 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 180 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 356 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 2.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 268 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 496 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریا‌ساسول، فولاد غدیر ایرانیان، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، ایرانول و بهمن دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نماد داروسازی دانا بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، چشم‌انداز قیمت دلار در بازار آزاد برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه چشم‌انداز روشنی باز کرده و سرمایه‌گذاران امیدوارند شرکت‌های بنیادی امسال سود خوبی برای سهامداران شناسایی کنند.