رقیب لینکلن برای کادیلاک‌های الکتریکی

دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱:۴۶
کدخبر:۹۵۳۴۶

لینکلن، زیرمجموعه لوکس فورد، با رونمایی یک کانسپت الکتریکی برخی از امکانات محصولات آینده خود را نمایش داد. مدیران لینکلن می‌گویند که کانسپت "استار" آغاز مسیر الکتریکی شدن محصولات کارخانه است.

استار چهره محصولات جدید لینکلن را نمایش می‌دهد. به جای جلوپنجره یک پنل قرار دارد که آرم لینکلن در وسط آن با چراغ روشن شده است. چراغ ماشین نوار باریکی است که دور تا دور کاپوت کشیده شده و چراغ‌هایی روی انحنای گلگیرهای ماشین قرار دارد.

لینکلن در سال‌های گذشته با تاکید بر بی‌صدا بودن اتاق و نرم بودن ماشین‌هایش خود را از رقیبان متمایز می‌کرد. اما با الکتریکی شدن قوای محرکه، اکثر ماشین‌ها بی‌صدا هستند و لینکلن باید روش دیگری برای جلب مشتری پیدا کند.

طراحان کارخانه می‌گویند محصولات آینده این شرکت با درگیر کردن حواس پنجگانه فضایی لوکس برای سرنشینان فراهم می‌کند. این کار با امکانی فراهم می‌شود که لینکلن آن را "حالت‌های طراوت" نامیده است. این سیستم با تغییر نور، صدا و تصاویری که روی نمایشگرها نشان داده می‌شود، فضای اتاق را تغییر می‌دهد. علاوه بر این بوهایی در ماشین پخش می‌شود تا حس بهتری به راننده و سرنشینان القا شود.

لینکلن-کانسپت-الکتریکی

"ساحل در صبح" یکی از حالت‌های این سیستم است که با الهام از اقیانوس طراحی شده است. حالت‌ "آرامش عصرگاهی" از غروب آفتاب الهام گرفته و راننده می‌تواند حالتی دیگر با موسیقی و بوی گل انتخاب کند که برای شب طراحی شده است.

کاپوت ماشین با شیشه هوشمند الکترو کروماتیک ساخته شده است. این شیشه هنگام پارک ماشین تیره می‌شود تا رهگذران نتوانند محتویات صندوق جلو را ببینند و حرکت شفاف است تا نور بیشتری به اتاق وارد شود. امکان دیگر ماشین کشوهایی است که زیر صندلی عقب قرار دارد که هم می‌توان در آن کفش گذاشت و هم سرنشینان عقب می‌توانند با بیرون آوردن آنها پایشان را دراز کنند.

لینکلن در ساخت ماشین‌های الکتریکی از کادیلاک عقب افتاده و امیدوار است با امکاناتی که در کانسپت استار نمایش داده، بتواند فاصله‌اش را با رقیب اصلی خود کاهش دهد. استقبال از محصولات شرکت در چین خوب است، اما فروش در آمریکا رو به کاهش است. لینکلن سال گذشته میلادی نزدیک به ۸۷ هزار دستگاه ماشین در آمریکا فروخت که ۱۸ درصد از سال قبل کمتر بود.

لینکلن اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۶ چهار محصول الکتریکی عرضه خواهد کرد و انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۰ نود درصد تولیدش در آمریکای شمالی ماشین‌های الکتریکی باشد.