پوشاک دیگر اولویت خرید شب عید مردم نیست

پنجشنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵:۲۵
کدخبر:۹۲۹۷۳

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از رکود بی‌سابقه و افزایش 40 درصدی قیمت پوشاک در بازار نوروزی خبر داد و با بیان اینکه پوشاک دیگر اولویت سبد خرید نوروز نیست، بر لزوم اتخاذ تدابیری برای تحریک تقاضا از جمله راه اندازی جریان خرید اعتباری پوشاک تاکید کرد.

مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به طور سنتی بازار پوشاک در نیمه دوم سال از اهمیت بالاتری برخوردار است، چرا که فصل عوض می‌شود و مناسبت‌های بیشتری در نیمه دوم سال قرار دارد. بنابراین طبق روال هر سال بهمن‌ماه باید جزو پر رونق‌ترین ماه‌های سال باشد.

این در حالی است که به گفته وی در بهمن امسال شاهد رکود عجیب در سطح عمده فروشی هستیم که بی سابقه است و در سطح فروشگاهی نیز مطلقا رونقی مشاهده نمی‌شود. این وضعیت حتی در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ که کرونا آغاز شد، مشاهده نشده بود. در سال‌های قبل تولید کننده محصولات خود را عرضه می‌کرد، اما توزیع‌کننده به سختی عرضه می‌کرد، اما حالا حتی تولیدکننده هم نمی‌تواند کالای خود را بفروشد که در این وضعیت کل زنجیره قفل می‌شود. به طور کلی رکود در بهمن پیامدهای بسیاری خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش قدرت خرید مردم را دلیل اصلی این وضعیت عنوان کرد و گفت: وقتی فروشگاه داران زمستان مناسبی نداشتند، سرمایه‌ای هم برای خرید کالای جدید برای شب عید ندارند. از طرف دیگر نگرانی از تعطیل شدن واحدهای صنفی در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا باعث شده چشم انداز مثبتی وجود نداشته باشد. بنابر این فروشگاه‌ها مانند شب‌های عید سال‌های گذشته از عمده فروشان خرید نمی‌کنند.