جدیدترین اسب سرکش فراری

پنجشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶:۵۰
کدخبر:۹۲۰

سجاد حیدری :  درون خودرو از وسایل و ادوات و امکانات سبک وزن و فنی منحصر به فرد و طراحی بی‌نظیر استفاده شده است. استفاده از فیبرکربن و چرم آلکانترا در ساختار و روکش‌های وسایل داخلی به طور گسترده انجام شده و به طور حیرت‌انگیزی خودنمایی می‌کنند.

اگر در خودرو اسپرت خود نشسته‌اید و در حال رانندگی در جاده‌ها هستید، با دیدن یک فراری مخصوصا 458 اختصاصی (Speciale)، شاید احمقانه‌ترین فکری که به مغزتان بیاید دعوت آن به مبارزه است، شک نداشته باشید که نتیجه مبارزه شما جز شکست چیزی در بر نخواهد داشت زیرا فراری اختصاصی ما با حداکثر سرعت 325 کیلومتری و شتاب صفر تا صد 3 ثانیه‌ای و پاسخ لحظه‌ای به نیاز راننده و کنترل بالا و مانور پذیری فوق العاده، معادلات شما را به هم ریخته و نتیجه‌ای جز پشیمانی و حسرت را برای شما به جای نمی‌گذارد. فراری 458 اختصاصی با حفظ تعادل بالای شاسی، مهندسی دقیق و سهولت در کارکرد با آن، می‌تواند خودرویی مناسب برای رانندگان غیر حرفه‌ای نیز باشد و حداکثر کارایی و استخراج کامل لذت تولیدی را از این خودرو به عمل آورند.

فراری 458 اختصاصی (Speciale) از یک موتور 8 سیلندر میانی 4.5 لیتری GDI با حجم دقیق 4497 سی‌سی که یکی از قدرتمند‌ترین موتورهای مکش طبیعی به شمار می‌رود و توسط تیم طراحی موتورهای F1 طراحی و توسعه و ساخته شده است، استفاده کرده است. حداکثر قدرت 605 اسب‌بخار در 9000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 540 نیوتن‌متر در 6000 دور بر دقیقه اعداد حیرت انگیزی هستند که از انفجار بنزین و هوای پودر شده در اتاق احتراق با نسبت تراکم 14:1 موتور به دست می‌آیند. این افزایش قدرت و گشتاور را باید مدیون طراحان موتور این خودرو باشیم که با طراحی مجدد اجزای مختلف موتور، کاهش اصطحکاک قطعات داخلی، استفاده از پیستون‌های جدید و مقاوم‌تر و سبک‌تر، طراحی دوباره میل لنگ و بهبود و بهینه سازی سیستم و کانال‌های روغن کاری یاتاقان‌ها، موتوری تمام عیار با وزن بلوکه سیلندر تنها 8 کیلوگرم و از جنس آلومینیم و ترکیب قطعات فیبر کربن در ساختار آن را به وجود آورده است. قدرت تولید شده توسط سیستم توزیع گشتاور دیفرانسیل و دیفرانسیل الکترونیکی بین دو چرخ محور تقسیم می‌شود.برای تولید حداکثر نیرو برای متوقف کردن خودرو از سیستم ترمز Brembo بر گرفته از LaFerrari استفاده شده است. سیستم ترمز با بهره‌مندی از نسل جدید دیسک‌های HT2 ساخته شده از سیلیکون و استفاده از لنت‌های کوچک تر در جلو ساخته شده از چندین مواد ترکیبی، قدرت متوقف کردن خودرو با سرعت صد کیلومتر را در فاصله 31 متری دارند. لاستیک‌های مورد استفاده در این خودرو لاستیک‌های میچلین پایلوت اسپرت بوده که تحت شرایط سخت و تست‌های طولانی در مسیرهای مختلف، نشان لیاقت نشستن بر روی رینگ‌های 20 اینچی پنج پره‌ای با طراحی جدید و وزن کمتر (12 کیلوگرم) را دریافت کرده‌اند.

نوع موتور : V8 - 90°
حجم دقیق موتور : 4497 سی‌سی
حداکثر توان خروجی : 605 اسب‌بخار در 9000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی : 540 نیوتن‌متر در 6000 دور بر دقیقه
وزن : 1290 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن : 1 اسب‌بخار به 2.13 کیلوگرم
شتاب 0 تا 100 : 3.0 ثانیه
شتاب 0 تا 200 : 9.1 ثانیه
حداکثر سرعت : 325 کیلومتر بر ساعت ( 202 مایل بر ساعت )
میزان تولید گازهای CO2 : 275 گرم در هر کیلومتر ( با سیستم HELE )

9l9m01kqjktm3uxdlloe.jpg

stp1yifrwow1lx1bhv6b.jpg

00lak1qnc84j9s8a77.jpg