تدبیری برای کاهش فاکتور های صوری در بانک ها

شنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲:۵۰
کدخبر:۹۱۲۰۷

فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت صمت و بانک مرکزی با بانک‌های عامل برای تامین مالی زنجیره‌ای با بیان اینکه این نحوه تامین مالی در نظام تامین مالی کشور بسیار موثر است، اظهار داشت: با روش تامین مالی زنجیره‌ای، دسترسی بنگاه‌ها، مولد به منابع افزایش پیدا می‌کند و همچنین در نهایت این ساز و کار باعث کاهش هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از طریق این روش تامین مالی هم بانک‌ها و هم بنگاه‌های تولید مرتفع می‌شود، ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت‌های تامین مالی زنجیره‌ای این است که برگشت‌پذیری منابع را محقق می‌کند و موضوع مهمتر، کاهش فاکتورهای صوری است.

وزیر صمت افزود: دسترسی به منابع مالی از طریق تامین مالی زنجیره‌ای راحت‌تر خواهد بود و می‌تواند گفت از طریق این روش، دسترسی به منابع مالی تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، فاطمی امین با بیان اینکه این روش تامین مالی با 7 بانک آغاز می‌شود که پس از اجرای آن قطعا بسیاری از مشکلاتی که امروز بخش تولید با آن مواجه هستند، برطرف می‌شوند، گفت: این یک رویکردی است که در 10 سال گذشته در دنیا مطرح شده و امروز یک کار مشترک و هماهنگ بین بانک‌های کشور است و یک گام بزرگ به سمت مدیریت نظام بانکی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز اگر اقتصاد و تولید کشور 5 مشکل بزرگ داشته باشد به طور قطع یکی از آنها تامین مالی است، اذعان کرد: این روش باعث توزیع مناسب منابع مالی می‌شود و دیگر واحدها بیشتر از نیاز خود نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.