مرغ‌های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می‌شود

شنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۵۸
کدخبر:۸۸۹۶۴

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 750 کانتینر مرغ وارداتی وارد کشور که به ۲ کانتینر اجازه مصرف داده نشده است.

به گزارش ایران جیب و به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران درخصوص واردات مرغ اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۷۵۰ کانتینر مرغ وارداتی بنا به تشخیص ستاد تنظیم بازار و تحت نظارتهای دامپزشکی وارد کشور شده است که در این میان ۲ کانتینر به علت عدم تطابق با پروتکل‌های دامپزشکی ضبط و اجازه مصرف داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط قرمز ما است گفت: این اطمینان خاطر را به مردم عزیزمان می‌دهم واردات فراورده‌های خام دامی تحت سخترین پروتکل‌های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره‌های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می‌کند.

وی با اشاره به این‌که بخش بعدی نظارت‌های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه آغاز می‌شود، افزود: انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه جهت کنترل وضعیت بهداشتی مرکز، بررسی وضعیت محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، بررسی مستندات مربوط به تولید فرآورده‌ی خام در حال عرضه از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی تحت نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته‌بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، جزو نظارت‌های دامپزشکی استان است.

سلوکانه در پایان گفت: مردم عزیز فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و از خرید این کالاها از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری نمایند.