هنوز برای رسیدن به راه‌حل فاصله داریم

سه شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲:۵۶
کدخبر:۸۷۵۹

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از رایزنی با آمریکایی‌ها در ژنو با بیان اینکه در موقعیتی نیستیم که مذاکرات را قضاوت کنیم، گفت: فضای جلسات بسیار خوب است، اما در اینکه به راه‌حل برسیم هنوز فاصله وجود دارد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از پایان گفت‌وگوهای دوجانبه با آمریکا در ژنو در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: هنوز در مراحل اولیه هستیم و شش ساعت گفت‌وگو کردیم.

عراقچی افزود: تقریبا درباره همه مسائلی که مطرح است به خصوص بحث تحریم‌ها بحث‌های مفصلی هم در سطح معاونان و هم در سطح کارشناسی صورت گرفت.

وی افزود: عصر سه‌شنبه گفتگوهای دوجانبه با بقیه کشورهای 1+5 ادامه می‌یابد و چهارشنبه جلسه‌ای با همه اعضای گروه 1+5 خواهیم داشت.

عراقچی گفت: به دلیل آنکه بحث‌ها خیلی جزیی و خیلی ریز شده است در برخی از موارد راه‌حل‌هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل هنوز باید بیشتر تلاش و بحث شود.وی با اشاره به اینکه در موقعیتی نیستیم که مذاکرات را قضاوت کنیم، گفت: فضای جلسات فضای بسیار خوبی است، اما در اینکه به را‌ حل برسیم هنوز فاصله وجود دارد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین گفت که رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها امروز -سه‌شنبه- هم ادامه دارد. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و وندی شرمن قائم مقام موقت و معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا پس از تمدید هفت ماه و هفت روزه توافقنامه ژنو روز گذشته در شهر ژنو به گفت‌وگو پرداختند.