الزام شهرداری به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

سه شنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶:۳۲
کدخبر:۸۷۴۴۰

اعضای شورای شهر تهران با تصویب دو طرح یک فوریتی شهرداری تهران را ملزم به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری به شهروندان کردند.

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران، دو طرح یک فوریتی و دو فوریتی در حوزه شهرسازی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در دستور اول که دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به  اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی بود،  مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در توضیح این طرح گفت: متاسفانه صدور پروانه های ساختمانی در سال ۹۹, میانگین ۶۴۲ روز و ۴ ساعت زمان می برده است. میانگین زمان متقاضی ۴۴۵ روز بوده است که اعلام شده ایراد از سوی متقاضی بوده است.

او ادامه داد: در مسیر سرعت بخشی به فرآیند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی باید با دو رویکرد کوتاه مدت و بلندمدت کار را دنبال کنیم و فرآیند صدور پروانه را تسریع کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران با دو فوریت این طرح مخالفت کرد و گفت: این طرح نیاز به اصلاحات دارد و بهتر است یک فوریت را تصویب و تا هفته آینده طرح را کاملتر کنیم و به تصویب برسانیم.

در ادامه پیشنهاد چمران مورد پذیرش قرار گرفت و یک فوریت این طرح با موافقت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز طرح یک فوریتی الزام شهرداری به  ارایه لایحه" ایجاد واحد ارایه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

مهدی عباسی در توضیح این طرح گفت: این طرح در راستای این است که مردم باید با حقوق خود آشنا شوند.