رونمایی از اسکناس جدید 20 هزار ریالی با حضور رییس‌جمهور

دوشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳:۰۱
کدخبر:۸۷۳۹

رونمایی از اسکناس 20هزار ریالی و بازدید از سامانه جدید بانک‌داری الکترونیکی با حضور رئیس‌جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی روز دوشنبه طی مراسمی در ساختمان بانک مرکزی انجام شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، ضمن امضای یادبود رونمایی از اسکناس جدید 20هزار ریالی، ارتقای بانک‌داری الکترونیکی را گامی درجهت توسعه دولت الکترونیک دانست و از شفافیت در انتشار اطلاعات و نظارت بیشتر بر فعالیت نظام بانکی به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصولی دولت یاد کرد.

1furfww8tohi8jv0pvjz.jpg
 

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در این بازدید، گزارشی از سامانه جدید بانک‌داری الکترونیکی، شبکه شاپرک و نحوه و دلایل انتشار اسکناس به رئیس جمهوری ارایه کرد و از حرکت بانک مرکزی در جهت حفاظت از سلامت مالی بانک‌ها خبر داد.

سامانه یک‌پارچه مدیریت اوراق بهادار (سیما)، نظام جامع و یک‌پارچه آمارهای اقتصادی، سامانه ارزش افزوده مرکز شتاب، نظام شفافیت و تمرکز اطلاعات بانکی، سامانه مدیریت متمرکز حساب‌های دولتی (نسیم)، سامانه چکاوک، پورتال کاشف، سامانه پرداخت الکترونیک و سامانه پیام رسانی الکترونیکی مالی از جمله بخشهایی است که مورد بازدید روحانی قرار گرفت.
 




بر اساس این گزارش طرح روی اسکناس جدید 20 هزار ریالی تغییر نداشته و اما طرح پشت آن که قبلا عمارت عالی قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله بود، به تصویر‌ بادگیرهای یزد تغییر پیدا کرده است.