دلار وارد کانال 20 هزار تومان شد

چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹:۱۶
کدخبر:۸۲۵۹۳

روز پنجم هفته، صحنه از دست رفتن حمایت پرقدرت دلار بود. اسکناس آمریکایی در همان ابتدای روز چهارشنبه کانال 22 هزار تومانی را از دست داد و حمایت سنگین 21،800 تومانی نیز سد راه فروشندگان ارزی نشد. شدت فروش به اندازه ای بود که ساعت 3 بعدازظهر اسکناس آمریکایی در بازار با قیمت 20،950 تومان مورد معامله قرار می گرفت که 1000 تومان کمتر از روز دوشنبه بود.

 به باور فعالان، انتظار معامله گران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای عامل مهمی است که میزان فروش ها را در روزهای اخیر به شکل معناداری بالا برده است. در کنار این، تقاضاهای حواله ای به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده اند و بازار از سمت تقاضا تحت فشار نیست.

بازار ارز درحالی همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد که خبرهای امیدوارکننده از مذاکرات هسته‌ای وین و تقویت احتمال لغو تحریم‌ها باعث شده است ریزش قیمت‌ها در این بازار با شتاب بیشتری همراه شود.

فعالان بازار در روزهای اخیر به‌دفعات بر شُل بودن بازار تأکید داشته‌اند و می‌گویند که این روزها خریداری در بازار وجود ندارد و همه فروشنده‌اند؛ جو روانی حاکم در بازار ارز باعث شده است دیگر کسی به‌نیت کسب سود و... مایل به خرید ارز نباشد.