مدیران Xiaomi میگویند صنعت آی سی تی به طور دائم در حال نوآوری است و ایده های مختلفی با یکدیگر در حال رقابت هستند.
هوگو بارا معاون Xiaomi در این مورد گفته است: طراحان و مهندسان ما همیشه تحت تاثیر محصولات و طراحیهای بزرگ بوده اند و البته هیچ کس نیست که از این لحاظ تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: ولی وقتی محصول جدیدی در عرصه صنعت تلفن همراه به بازار می آید از زبان طراحی کاملا متفاوتی برخوردار خواهد بود.
Xiaomi از سه سال قبل فروش گوشیهای هوشمند را در چین آغاز کرده و توانسته با عرضه محصولاتی با کیفیت نسبتا مناسب و قیمت پایینتر از رقبا تا حدی نبض بازار را در دست بگیرد. Xiaomi همچنین در تلاش است در بازارهای جهانی حضور پررنگی پیدا کند.
این پیشرفت مداوم باعث شده تا Xiaomi از سوی رسانه ها اپل چین لقب بگیرد. در حالی که برخی مقامات اپل معتقد به نقض حقوق مالکیت معنوی خود توسط Xiaomiهستند این شرکت ادعای مذکور را به طور جدی رد کرده است. هنوز مشخص نیست آیا اپل قصد دارد موضوع را به دادگاه کشانده و به طور قضایی مورد پیگرد قرار دهد یا موضوع در حد یک درگیری رسانه ای باقی می ماند.