بازگشت برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها

پنجشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵:۵۰
کدخبر:۷۳۵۳۲

معاون کل وزیر بهداشت با اعلام این‌که اقدامات ویژه مقابله با کرونا ویروس در مازندران در دستور کار قرار دارد، آمادگی بیمارستانی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را از این اقدامات برشمرد.

 ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که پس از شیوع مجدد کرونا ویروس و افزایش بیماری کووید 19 به مازندران سفر کرد، پس از بازدید از بیمارستان امام خمینی ( ره ) و خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان بهشهر؛ عصر روز قبل با حضور در دفتر کار احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران با وی دیدار و گفتگو کرد.

حریر چی در حاشیه این دیدار با اشاره به این‌که متأسفانه 7 شهرستان مازندران اکنون در وضعیت قرمز بسر می‌برند که وضعیتی هشداردهنده است، افزود: این وضعیت از بازگشایی‌های ناگزیر برای تأمین معیشت مردم و تغییر رفتار جامعه ناشی شده است.

معاون کل وزیر بهداشت با اعلام این‌که برنامه‌ها و اقدامات ویژه در راستای مقابله با بیماری کرونا و شیوع کرونا ویروس در مازندران در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این برنامه شامل دودسته است؛ نخست؛ آمادگی‌های بیمارستانی که تدابیر آن اتخاذ شد و اقدام دیگری که بسیار مهم‌تر است، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌هاست که متعاقباً اعلام می‌شود.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اقدام در مقابله با بیماری کرونا در استان ارائه کرد.

وی گفت: هرگونه تجمعات که طبیعتا منجر به شیوع بیماری می‌شود ممنوع است و از مردم تقاضا داریم مساله را بسیار جدی بگیرند و از برپایی جلسات مختلف و شرکت در آن‌ها پرهیز کنند.

مقام عالی دولت در مازندران با تأکید بر رعایت شدید دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها از سوی تالارهای پذیرایی، یادآور شد: اگر این محدودیت‌ها رعایت نشود، اماکن موردنظر تعطیل و مجوز فعالیت آن‌ها باطل می‌شود.

در این جلسه همچنین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل و برخی مدیران مسئول حضور داشتند.