قیمت خودرو به وزارت صنعت ربطی ندارد!

شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵:۴۳
کدخبر:۶۶۴۱

بیوک علی‌مرادلو در پاسخ به این‌که با توجه به اعتراض برخی نمایندگان مجلس به قیمت خودروهای داخلی، موضع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره چیست و آیا قیمت‌های فعلی مورد تایید است یا خیر؟ اظهار کرد: اصلا قیمت خودرو ربطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد. وزارتخانه از این لحاظ که تعادل مناسبی باید بین تولید‌ و مصرف‌کننده ایجاد شود اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: به این‌گونه که ما تولیداتمان بتواند سود معقول و مطلوبی داشته باشد و از آن طرف نیز مصرف‌کننده قیمت کالایی را که به دست می‌آورد، پرداخت کند.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طبق قانون تعیین قیمت خودرو بر عهده شورای رقابت است و وظیفه‌ این شورا این است که با توجه به بحث انحصار در خودرو، براساس فرمول و مکانیسم خاصی که آقایان هر از چند گاهی نیز تغییرش می‌دهند، می‌خواهند به تعادل برسند.

وی افزود: بنابراین دیگر این بحث که بگوییم قیمت بالا یا پایین است بر می‌گردد به موضوعاتی که در شورای رقابت وجود دارد و قیمت تمام شده خودروسازان.

علی‌مراد‌لو با بیان این‌که تعیین‌کردن قیمتی که ایجاد ضرر برای بنگاه کند درست نیست، خاطر نشان کرد: این کار بنگاه را از بین می‌برد البته بالا‌بردن قیمت نیز در حدی که مصرف‌کننده و مشتریان به آنها فشار وارد شود نیز درست نیست.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال این نیستیم که قیمت را بالا پایین کنیم ما در وزارتخانه دنبال آن هستیم که تیراژ تولید خودرو افزایش یافته و بحث توسعه‌ محصول، بهبود کیفیت و صادرات را نیز داشته باشیم.