دزدان‌ نقابدار‌ طلاهای‌ میلیاردی‌، فامیل‌ از‌ آب‌ در آمدند

سه شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹:۴۹
کدخبر:۶۵۴۱۲

مردی جوان که با همراهی مادرش اقدام به سرقت 1.5 میلیاردریالی از خانه یکی از اقوامشان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری یافت‌آباد اعلام کرد که پس از بازگشت از سفری که با خانواده‌اش رفته بود، متوجه شده که طلا و جواهراتشان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از داخل خانه به سرقت رفته است. در همین زمینه تیمی از ماموران کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد و تحقیقات اولیه‌شان برای دستگیری متهمان آغاز شد.

با آغاز تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان بدون این که قفل در ورودی را تخریب کنند وارد منزل شده و بدون معطلی به سراغ محل طلاها و جواهرات رفته و با سرقت آن ها از خانه خارج شده‌اند. موضوعی که احتمال وقوع سرقت از سوی افراد آشنا را تشدید کرد و در عین حال مال باختگان ادعا کردند که در این زمینه به کسی مشکوک نیستند.

در ادامه با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارق کلید خانه را به همراه داشته و با لباس تیره و نقابی روی صورت  وارد خانه شده است که همین موضوع شک ماموران درخصوص آشنا بودن سارق را به یقین بدل کرد و ماموران تحقیقات خود را روی آشنایان و اطرافیان مال باخته  متمرکز کردند و در همین باره شماری از آشنایان و اقوام مال باخته که با شاکی در ارتباط و در رفت و آمد بودند تحت کنترل در آمدند.

در جریان این بررسی‌ها مشخص شد که یکی از اقوام مال باخته به تازگی یک دستگاه خودروی سواری و تعدادی وسایل منزل خریداری کرده و این درحالی است که وضع مالی مناسبی هم نداشته‌اند. در همین زمینه پسر جوان این خانواده که ویژگی بدنی‌اش نیز شبیه مرد داخل تصویر بود به کلانتری دعوت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این فرد که در ابتدا منکر هرگونه سرقت و اطلاع از آن بود، وقتی که در مقابل ادله و شواهد ماموران قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه فامیلشان اعتراف کرد.  این فرد در اعترافاتش به ماموران گفت: مدتی قبل به خانه مال باخته رفته بودم که در همان جا با استفاده از فرصت کلید خانه‌شان را سرقت و یک نسخه از روی آن تهیه کردم. چند روز بعد نیز دوباره به خانه‌شان رفتم و کلید اصلی را در سرجایش گذاشتم. مدتی گذشت تا این که متوجه شدم این افراد خانوادگی به سفر رفته و کسی در خانه‌شان نیست که به همین دلیل فرصت را مناسب دیدم و به خانه آن ها رفتم و چون از قبل جای طلا و جواهرات را می‌دانستم در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه اقدام به سرقت کردم و از خانه خارج شدم. متهم ادامه داد:‌پس از سرقت، طلاها را به خانه آوردم و در تشک مبل پنهان کردم، موضوع را به مادرم نیز اطلاع دادم و او هر روز بخشی از طلاها را به طلافروشی می برد و به فروش می‌رساند و پولش را به من می‌داد که من هم با این پول‌ها لوازم خانه را عوض کردم و یک دستگاه خودرو نیز خریدم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد:‌ مادر این جوان نیز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. در ادامه نیز برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.