عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است

یکشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۳۶
کدخبر:۶۴۵۶۱

یک مدیر امور مالیاتی گفت: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره مالیاتی ثبت نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی هستیم و اگر مردم به ما اعلام کنند که کارتخوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده است.

محمد سلمانی در گفت و گو ایسنا، درباره بررسی تراکنش های بانکی اظهار کرد: قانونگذار در جهت تشخیص وصول مالیات بررسی تراکنش های بانکی را به عهده اداره امور مالیاتی گذاشته و تراکنش ها به دست ما می رسد.

وی افزود: براین اساس ما تراکنش ها را بررسی و مودی مالیاتی را صدا کرده و با او صحبت می کنیم و فعالیتی که مشمول مالیات بوده، اگر دریافتی نگرفته باشیم، در پرونده منعکس می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان امور مالیاتی تمام هم و غم خود را گذاشته جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و قوانین را اجرا کند و در فرهنگسازی مالیاتی، افزایش سطح اطلاعات مردم و برای وصول حق بیت المال فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان عنوان کرد: پزشکان مکلف هستند در سایت اداره کل امور مالیاتی ثبت نام کرده و به شبکه مالیاتی وصل شوند و این مهلت تا پایان شهریورماه تمدید شده است.

وی افزود: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره مالیاتی ثبت نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی هستیم و اگر مردم به ما اعلام کنند که کارتخوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده و با آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

سلمانی با تاکید بر انجام ثبت نام در فرصت باقی مانده، اظهار کرد: استفاده از کارتخوان قانون است و همه باید به قانون تمکین کنند و با توجه به شناختی که از این قشر فرهیخته داریم، معتقدیم پزشکان استان کرمان ثبت نام خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: رییس کل سازمان مالیاتی کشور اخیرا بخشنامه کرده کسانی که تا 30 مهرماه امسال اصل مالیات و جرائم غیرقابل بخشش خود را پرداخت کنند، از 100 درصد بخشودگی جریمه برخوردار می شوند و ما تاکید داریم مودیان حقیقی و حقوقی از این فرصت طلایی استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: بعد از پزشکان، 15 صنف دیگر باید از کارتخوان استفاده کنند و باید همکاری صورت بگیرد تا شرمنده کسی نشویم. ما دوست نداریم علیه کسی اقامه دعوا کنیم.