رده‌بندی شرکت‌ها در خدمات پس از فروش

چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵:۲۸
کدخبر:۶۴۵۵

 مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودرو های سبک و سنگین براساس گستردگی شبکه نمایندگی های مجاز به 4 گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

امیرحسین قناتی افزود: این تقسیم‌بندی در گروه شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سبک، شرکتهای دارای بیش از 10 نمایندگی مجاز و شرکتهای دارای کمتر از 10 نمایندگی مجاز و در گروه شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین، شرکتهای دارای بیش از 12 نمایندگی مجاز و شرکتهای دارای کمتر از 12 نمایندگی مجاز است.

وی گفت: در گروه خودروهای سبک شرکت ایساکو، سایپا یدک و اطلس خودرو با کسب 81.7 و 80 و 78.18 امتیاز به ترتیب مقام اول تا سوم را در میان 20 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش در سال 92 کسب کردند.

قناتی ادامه داد: شرکت سایپا یدک (ویژه محصولات پارس خودرو) با رشد 5.42 درصدی در امتیاز، مدیا موتور 10.3 درصد، خودرو سازی سینا 12.41 درصد و آلفا موتور با 11 درصد رشد، موفق به ارتقا رتبه اکتسابی در سال 92 نسبت به سال 91 شدند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه افزود: در گروه خودروهای سنگین شرکت ماموت دیزل و گواه با کسب 76.2 و 69 امتیاز، به ترتیب مقام اول و دوم را در میان 16 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای مذکور در سال 92 کسب کردند.

قناتی همچنین گفت: شرکت آکیا خودرو با 225 درصد و شرکت آذهایتکس با 206 درصد، در میان شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین، بیشترین درصد رشد در کسب امتیاز و ارتقا رتبه در سال 92 نسبت به سال 91 را دارا هستند.