مادرشوهر و عروس سابقه‌دار دستگیر شدند

سه شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۶
کدخبر:۶۳۳۷۳

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری مادرشوهر و عروس سابقه دار و 3 زن دیگر از اعضای این خانواده که در اطراف پارک ملت، مجموعه باغ وحش و خیابان های شلوغ مشهد مرتکب 41 فقره سرقت شده اند، خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"اکبر آقا بیگی" در تشریح این خبر گفت: گزارش سرقت های سریالی از کیف دستی بانوان در مناطق مختلف شهر مشهد، پلیس را بر آن داشت طرح ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت های تیزدستانه خیابانی در دستور کار خود قرار دهد.

سرهنگ آقا بیگی افزود: تحقیقات تیم های دایره تجسس کلانتری 34 بانوان مشهد در حالی آغاز شده بود که گزارش آخرین سرقت به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد.

وی گفت: بررسی های اولیه پرونده نشان می داد 3 زن در خیابانی شلوغ به شاکی پرونده که خانمی تبعه خارجی بود نزدیک شده و در اقدامی تیزدستانه محتویات کیف دستی او شامل یک میلیون دلار پول بحرینی و کارت عابربانک وی سرقت کرده و پس از گذشت ساعتی، از کارت عابربانک مبلغ 14 میلیون تومان برداشت شده است.

سرهنگ آقا بیگی اظهار داشت: پیگیری های علمی و تخصصی تیم های دایره تجسس کلانتری بانوان ادامه یافت و افسران مجرب پلیس زن توانستند  عاملان سرقت که با مراجعه به یک فروشگاه در مشهد 14 میلیون تومان لوازم صوتی و تصویری خریداری کرده بودند را با توجه به سرنخ های موجود چهره زنی و مورد شناسایی قرار دهند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری بانوان مشهد پس از تعقیب و مراقبت های نامحسوس مخفیگاه متهمان رادر یکی از محله های شهر مشهد شناسایی  و با هماهنگی قضائی،  منزل مسکونی مورد نظر را به طور ضربتی پاک سازی کردند. 

در این اقدام ضربتی افسران پلیس زن 3 دستگاه تلویزیون ال ای دی، 4 عدد باند بزرگ، 2 تخته فرش، 7 دستگاه گوشی تلفن همراه، مبلغ 16 میلیون و 200 هزار تومان وجه نقد و دیگر اموال مسروقه بود کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: دراین عملیات 2 گرداننده اصلی این باند که مادر شوهر با 16 سابقه کیفری و عروس با 8 سابقه کیفری بوده  و 3 زن دیگر از اعضای این خانواده از متهمان پرونده هستند که همگی دستگیر شدند.

سرهنگ آقا بیگی تصریح کرد:متهمان در تحقیقات اولیه به 41 فقره سرقت در اطراف پارک ملت، مجموعه باغ وحش و خیابان های شلوغ شهر مشهد اعتراف کردند.

وی گفت: تحقیقات تیم دایره تجسس کلانتری بانوان از متهمان برای کشف دیگر اقدام های مجرمانه این باند حرفه ای سرقت ادامه دارد.