مدیریت بحران یا بحران مدیریت شرکت BMW

سه شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰:۰۵
کدخبر:۶۱۹۶۶

ب‌ام‌و هم‌زمان با رونمایی از کانسپت جدید خود اعلام کرد که برنامه‌اش برای عرضه ماشین‌های الکتریکی را سریع‌تر از قبل اجرا می‌کند.

این کارخانه دو ماه پیش گفته بود تا سال ۲۰۲۵ دوازده مدل کاملا الکتریکی و سیزده مدل هیبرید-الکتریکی تولید خواهد کرد. کارخانه آلمانی حالا می‌گوید این ۲۵ ماشین دو سال زودتر و تا سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد.

ب‌ام‌و همچنین پیش‌بینی کرده تا قبل از سال ۲۰۲۵، سود فروش ماشین‌های الکتریکی با سود فروش ماشین‌های غیرالکتریکی شرکت برابر خواهد بود.

ساخت ماشین‌های الکتریکی به خاطر هزینه بیشتر باتری‌ها و سرمایه‌گذاری هنگفت برای این فن‌آوری تازه، گران‌تر تمام می‌شود و فروش آنها سود کمتری دارد.

ب‌ام‌و در حالی تغییر در برنامه‌های خود را اعلام می‌کند که ارزش سهامش رو به کاهش است و انتقاد‌ها از هارالد کروگر، مدیر شرکت هر روز بیشتر می‌شود.

ب‌ام‌و اعلام کرده که امسال درآمدش کمتر از پیش‌بینی خواهد بود. تنش‌های تجاری و رکود در بازار خودرو باعث کاهش فروش ب‌ام‌و شده و هزینه‌های شرکت به خاطر سرمایه‌گذاری در ساخت ماشین‌های الکتریکی و فن‌آوری خودران به شدت افزایش یافته است.

سهام شرکت در یک سال گذشته ۱۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بخشی از سهامداران معتقدند این کاهش ارزش به خاطر سیاست‌های غلط هارالد کروگر، مدیر ب‌ام‌و است و خواهان برکناری او هستند.

رسانه‌های آلمانی گزارش کرده‌اند که حدود دو هفته دیگر هیئت مدیره ب‌ام‌و درباره ماندن یا رفتن آقای کروگر تصمیم خواهد گرفت.