بهترین راه گرفتن اقامت استرالیا

شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۲
کدخبر:۶۱۵۸۲

اطلاع رسانی تبلیغاتی / یکی از سوالاتی که ما معمولا از مراجعین خود در مورد روند مهاجرت می شنویم این است که "راه آسان برای مهاجرت به استرالیا چیست؟" اما پاسخ همیشه چیزی نیست که افراد به دنبال شنیدن آن هستند. واقعیت این است که هیچ راه آسانی برای مهاجرت به استرالیا وجود ندارد و اگر هر ساله قوانین مهاجرت سخت تر می شود. نکات و توصیه هایی برای گرفتن اقامت استرالیا وجود دارد که می توانید با آگاهی بیشتری نسبت به مهاجرت به استرالیا اقدام کنید.

چرا مهاجرت به استرالیا آسان نیست؟

استرالیا یکی از مطلوب ترین کشورهای جهان است، چرا که دارای یک اقتصاد قوی و پویا و یکی از اکوسیستم های فرهنگی متنوع جهان می باشد. به همین دلیل افراد زیادی از سراسر جهان خواهان زندگی در این کشور هستند و این باعث افزایش تقاضای اقامت می شود. بنابراین دولت استرالیا قوانین سختی برای مهاجرت قرار داده است و سالانه تغییراتی در آن می دهد.

به عنوان مثال، در سال 2018، میزان پذیرفته شدگان اقامت توسط دولت استرالیا کاهش چشمگیری یافت. استرالیا محدودیت سن برای مهاجرت را از 50 سالگی تا 45 سالگی کاهش داد و حداقل نمره مهاجرت را از 60 به 65 امتیاز کاهش می دهد. در یک لحظه بیش از 100،000 برنامه مهاجرت در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفتند.

ویزای توریستی استرالیا

اگر می خواهید در مدت کمتر از یک سال در استرالیا بمانید یا به دنبال فرصتی برای گرفتن ویزای دائمی هستید، آسان ترین و ارزان ترین راه درخواست ویزای توریستی استرالیاست. توجه داشته باشید که با ویزای توریستی نمی توانید در استرالیا کار کنید.

ویزای تحصیلی استرالیا

ساده ترین راه برای زندگی و کار در استرالیا این است که برای ویزای دانشجویی درخواست کنید که باید 550 دلار آمریکا هزینه پرداخت کند.  قبل از درخواست باید در یک دوره تمام وقت در یکی از مراکز آموزشی معتبر استرالیا پذیرفته شوید. ویزای دانشجویی با محدودیت هایی همراه است. اولا، شما مجاز به 40 ساعت کار در هر دو هفته هستید و دوم، شما برای مدت معین اجازه اقامت در استرالیا را دارید.

ویزای کار استرالیا

ویزاهای کاری مختلفی در استرالیا وجود دارد که ممکن است واجد شرایط باشید، در ادامه چندین موارد وجود دارد که احتمالا به دنبال آن هستید:

189 – (Skilled Independent Visa (PR, SOL : این ویزا بهترین نوع ویزای کاری استرالیاست. شهص به هر ایالتی که بخواهد می تواند برود و از همان ابتدا تقاضای ویزای دائم کند.

190 – (Skilled Nominated Visa (PR, CSOL : در این ویزا تنها می توانید به ایالتی که اسپانسر شما شده مهاجرت کنید. در این ویزا چند انتخاب دارید ولی پس از اخذ ویزا باید به همان ایالت بروید. این ویزا دو ساله است و اگر یک سال کار کنید، می توانید اقامت دائم بگیرید. در این ویزا محدودیت جغرافیایی وجود ندارد و می توانید به ایالات دیگر بروید.

489 – (Skilled Regional (Provisional) Visa (CSOL : در این نوع ویزا باید یکی از ایالت های استرالیا اسپانسرتان شود. ایالت انتخابی نیست و تنها می توانید یک ایالت را انتخاب کنید و از نظر محدوده جغرافیایی محدودیت دارد و نمی توانید به ایالات دیگر بروید. این ویزا ۴ ساله است و برای گرفتن اقامت دائم دوسال را باید کار کنید.

457 – (Temporary Work (Skilled) Visa (CSOL : در این ویزا شخص به مدت 4 سال اجازه کار در استرالیا را دارد و پس از آن اگر کارفرما از او حمایت کرد، ویزا به مدت 4 سال دیگر تمدید خواهد شد

لیست شغل ها

برای ویزای کار استرالیا، شما باید یکی از شغل هایی را انتخاب کنید که واجد شرایط آن هستید. این مهارت ها در دو لیست مجزا قرار می گیرند که هر ساله در 1 ژوئیه به روز می شوند:

  • لیست استخدام ماهر (SOL) - لیستی از کارهای مربوط به مهندسی و علوم پزشکی است که معمولا تقاضای بالایی دارند و اگر بتوانید ثابت کنید که مهارت و تجربه مناسب برای یکی از آنها را دارید، نیازی به حمایت از کافرما ندارید.
  • فهرست مشاغل مشروح حمایت شده (CSOL) - لیستی بسیار طولانی از مشاغل است که احتمالا شامل چیزی است که متناسب با مهارت و تجربه شما باشد. اگر شغل شما در این فهرست باشد، برای درخواست ویزای کار، باید یک شرکت، ایالت یا دولت از شما حمایت کند.

ارزیابی مهارت ها

ممکن است نیاز به ارزیابی مهارت با مسئولین مربوطه را داشته باشید تا ثابت کنید که در شغل انتخابی واجد شرایط هستید. نگران نباشید، این یک آزمون سخت مناسب نیست: ارزیابی معمولا مستلزم اسناد مختلفی است که نشان می دهد دانش و تجربه کاری مربوط به این شغل است (مثلا مدارک تحصیلی، دیپلم یا گواهی دوره، تاییدیه کارفرما). تمام ویزاهای کاری که در بالا ذکر شد نیاز به ارزیابی مهارت دارند به جز برای 457

شرایط اخذ ویزای کاری

  • سن متقاضی باید کمتر از 50 سال باشد.
  • باید چندین سال کار حرفه ای در شغل انتخابی داده باشید.
  • باید امتیاز لازم برای اخذ ویزا (نمره برای معیارهای مانند سن، زمینه تحصیل، مهارت زبان انگلیسی و مهارت) کسب کنید.
  • برای مهارت انگلیسی متقاضی باید مدرک آیتلس IELTS داشته باشد
  • متقاضی نباید ویزای رد شده داشته باشد

اقامت دائم استرالیا

برخی از ویزاهای کاری استرالیا اجازه گرفتن اقامت دائم را به شما می دهد. در حالی که برخی که مانند ویزای کاری موقت را اخذ می کنند، تنها برای مدت محدودی اجازه ماندن در استرالیا را دارند و پس از گذراندن زمان مشخصی ممکن است ویزای دائمی بگیرند. ویزاهای ذکر شده در بالا که با PR علامت گذاری شده اند، می توانند به ویزای دائمی تبدیل شوند. . همچنین می توانید از طریق ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری، ویزای دائمی دریافت کنید.

ویزای دائمی استرالیا به شما آزادی کار و زندگی به طور نامحدود در استرالیا را خواهد داد. همچنین می توانید با ویزای دائمی از تمام حقوق شهروندی استرلیا بهره مند شوید.  

مزایای اقامت دائمی استرالیا

  1. برخورداری از حقوق شهروندی استرالیا
  2. اقامت مادام العمر در استرالیا
  3. زندگی و کار و تحصیل نامحدود
  4. دریافت کمک هزینه تحصیلی و تخفیف در شهریه دانشگاه
  5. داشتن بیمه درمانی رایگان
  6. برخورداری از حقوق بیکاری و باز نشستگی
  7. امکان سرمایه گذاری
  8. بهره مندی همه اعضای خانواده از مزایای ویزا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

اگر به عنوان کارآفرین بخواهید اقامت در استرالیا را اخذ کنید، باید دارای شرایط زیر باشید. با داشتن شرایط زیر ابتدا باید به عوان سرمایه گذار معرفی شوید و تاییدیه ایالتی و نامه فدرال دریافت کنید. پی از آن مدارک خود را ترجمه و به استرالیا بفرستید. بعد از این مراحل، حداکثر تا یک سال ویزای شما آماده می شود

  1. سن متقاضی باید کمتر از 55 سال باشد. کارآفرینان جوان مورد استقبال دولت استرالیا هستند
  2. کارفرمایی شما دو سال است. باید شرکت ثبت شده، جواز کسب، پروانه ساختمان سازی و ... داشته باشید. این مورد در برخی موارد کمی مشکل است که بهتر است حتما با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید
  3. حداقل 800 هزار دلار استرالیا سرمایه لازم است. البته حتما نباید این مبلغ را سرمایه کار کنید. می توانید با 200 هزار دلار روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید
  4. گردش مالی و یا فروش سالانه شما حداقل باید 500 هزار دلار استرالیا باشد

پس از اخذ ویزای کارآفرینی به مدت چهار سال و سه ماه زمان دارید تا کسب و کارتان را راه اندازی کنید. همانطور که ذکر شد، باید 200 هزار دلار برای کار سرمایه گذاری کنید. اگر بعد از این مدت شرایط زیر را داشته باشید، موفق به اخذ ویزای دائم خواهید شد.

  • حداکثر تا 23 ماه پس از ورود به استرالیا کسب و کار خود را شروع کنید
  • دوسال فعالیت کسب و کار داشته باشید
  • اقامت در استرالیا بیش از یک سال از فعالیت کسب و کاری خود
  • در سال آخر دو نفر بصورت تمام وقت استخدام کرده باشید 
  • گردش مالی یا فروش سالانه حداقل 300 هزار دلار استرالیا باشد

 

سخن پایانی:

راه های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد اما انتخاب بهترین راه برای اقامت استرالیا با توجه به شرایط شما تعیین می شود. کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی می تواند شما را در کسب نتیجه بهتر، کمک کند. گروه وکلای مهاجرتی پاسارگاد مایگریشن برای مشاوره در کنار شما هستند و با دانش به روز و تجربه کافی شما را در یافتن بهترین راه اقامت استرالیا یاری می کنند.