بوئینگ تولید 737 مکس را 20 درصد کاهش می‌دهد

یکشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۲۴
کدخبر:۵۹۰۱۲

شرکت بوئینگ اعلام کرد به دنبال حواشی ایجاد شده پس از 2 سقوط مرگبار، میزان تولید ماهانه هواپیمای 737 را نزدیک به 20 درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش رویترز، شرکت بوئینگ اعلام کرد که به دنبال حواشی ایجاد شده پس از ۲ سقوط مرگبار، میزان تولید ماهانه هواپیمای ۷۳۷ را نزدیک به ۲۰ درصد کاهش خواهد داد. این نشان می‌دهد شرکت بوئینگ انتظار ندارد مقامات و ناظران هوانوردی، به این زودی‌ها مجوز پرواز مجدد این هواپیما را صادر کنند.

مدیرعامل بوئینگ، دنیس مویلنبرگ، در بیانیه‌ای گفت: با توجه به زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس، به دنبال ۲ سقوط مرگبار، شرکت بوئینگ در نظر دارد نرخ تولید ماهانه این هواپیما را از ۵۲ به ۴۲ هواپیما کاهش دهد.

مویلنبرگ اعلام کرد: در حال حاضر شرکت می‌داند که در زنجیره رویدادهایی که منجر به سقوط ۲ هواپیمای لایون‌ایر و هواپیمایی اتیوپی شده است، فعال شدن اشتباهی نرم‌افزار آنتی‌استال (استال نیروی مخالف نیروی بالابرنده هواپیما است)، نقش داشته است و هر دو حادثه را به هم مرتبط می‌کند.

او گفت: این شرکت به ارتقا و برطرف کردن عیوب نرم‌افزار ۷۳۷ مکس ادامه خواهد داد تا دیگر هرگز چنین حوادثی رخ ندهند.

مقامات آمریکا و مقامات ایرلاین‌ها معتقدند که زمین‌گیر بودن هواپیماها حداقل ۲ ماه دیگر ادامه خواهد یافت و حتی احتمال جدی‌ای وجود دارد که این زمین‌گیر شدن خیلی طولانی‌تر شود.

پس از این اظهارات سهام بوئینگ ۳.۵ درصد سقوط کرد و در پایان معاملات با جبران بخشی از این ضرر، با سقوط ۲ درصدی بسته شد.

درحالی‌که تعداد هواپیماهای ۷۳۷ مکس زمین‌گیر شده تنها ۳۷۰ فروند می‌باشد، شرکت بوئینگ سفارش ساخت ۵۰۰۰ هواپیما از این مدل را در دست دارد.