رشد بهای طلا در بازارهای جهانی

چهارشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵:۲۱
کدخبر:۵۷۶۷

افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی در شرایطی است که سرمایه گذاران و فعالان بازار منتظر انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا هستند تا چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو روشن تر از قبل شود.

بر اساس این گزارش بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1322 دلار رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 2 تن افزایش به بیش از 800 تن رسیده است. میزان ذخایر این صندوق روز دوشنبه نیز با رشد 1.8 تنی روبرو شده بود.

ادامه تنش های سیاسی و درگیری ها در خاور میانه و اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ادامه درگیری های خشونت آمیز در عراق و همچنین عملیات ارتش اوکراین در شرق این کشور از مهمترین عوامل موثر بر افزایش تقاضای طلا بوده است.

قیمت پالادیوم نیز امروز برای سیزدهمین روز متوالی با افزایش روبرو شده و به بالاترین حد خود از سال 2001 میلادی رسیده است.نگرانی نسبت به کاهش عرضه آفریقای جنوبی مهمترین عامل افزایش قیمت پالادیوم به شمار می رود.