پیش بینی کشتی آرای از رونق بازار طلا در ماه رمضان

دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸:۵۸
کدخبر:۵۴۷۵

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص افزایش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار داخل به خبرنگار سایت طلا گفت: تحولات سیاسی و منطقه ای و بحران هایی که در برخی کشورها نظیر بحران اوکراین وجود دارد، باعث تکان یا نوسان در بازار اقتصاد دنیا می شود.

کشتی آرای در ادامه افزود: بحران اوکراین و بحران عراق از جمله تحولاتی هستند که تاثیر مستقیم روی مسائل اقتصادی دارند و اخیرا نگرانی هایی که در خصوص بحران اوکراین وجود داشت و در حال حاضر تنشها در عراق موجب افزایش 8 دلاری هر بشکه نفت در بازارهای جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نفت با کاهش ارزش دلار همراه بوده است، تصریح کرد: نشست فدرال رزرو آمریکا باعث شد که ارزش دلار کاهش یابد و نوساناتی روی قیمت اونس طلا ایجاد شود به طوریکه از روز پنج شنبه تا روز جمعه قیمت هر اونس طلا تا 44 دلار افزایش یافت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اظهار داشت: همزمان با رشد بهای جهانی طلا، قیمت طلا در بازار داخل نیز تغییر کرد و با افزایش مواجه شد؛ به گونه ای که هر گرم طلای 18 عیار 700تومان افزایش پیدا کرد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز بین 22 تا 28 هزار تومان رشد کرد.

کشتی آرای ضمن بیان رونق بازار طلا در فصل تابستان گفت: معمولا فصل تابستان بهترین فصل رونق کار در همه ابعاد می باشد و به نظر می رسد از اواسط ماه مبارک رمضان بازارها فعال شوند و رونق بیشتری بگیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پایان فصل امتحانات درگیری خانواده ها در خصوص مسائل امتحانات دانش آموزان کمتر می شود و فصل تابستان بهترین فرصت برای خرید و فروش طلا به شمار می رود ؛ همچنین مناسبتهای خوبی در پیش رو داریم و امیدوارم این مناسبت ها رونق بیشتری را به بازار دهد.