بحران اقتصادی؛ از دلار 15 هزار تومانی تا فروش عجیب سایپا

چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۳۹
کدخبر:۵۲۹۸۵

روند صعودی نرخ دلار و یورو تا ظهر روز چهارشنبه در بازار‌ آزاد ارز تهران رکورد زد. بر همین اساس قیمت دلار به بیش از 14.700 تومان و در مواردی 15 هزار تومان معامله شده و قیمت یورو نیز از مرز 17 هزار تومان در بازار آزاد گذشته است.

طی سه روز گذشته، نرخ ارز در بازار آزاد ارز حدود ۸ درصد افزایش یافته و روزانه کما بیش ۱۰۰۰ تومان رشد داشته است. این در حالی است که امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور این رشد برای قیمت یورو تا ظهر نزدیک به هزار تومان و برای دلار بیش از ۷۰۰ تومان بود.
 

قیمت ارز در بازار ثانویه و شکسته شدن رکورد عرضه

دلار آمریکا در بازار ثانویه بر مبنای اطلاعات سامانه «نیما» با نرخ حدودی ۷۶۰۰ تا ۷۷۰۰ تومان و یورو با قیمت حدود ۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مدیر کل سیاست ها و مقرات ارزی بانک مرکزی، رکورد عرضه ارز در این بازار نیز روز چهارشنبه از سوی صادرکنندگان غیر نفتی شکسته شد.

به گفته مهدی کسرایی، ارز با نرخ مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دارو و کالاهای اساسی و ارز عرضه شده در بازار ثانویه برای سایر کالاها و خدمات است.


تلاش ناموفق مردم برای خرید پراید و نیسان آبی ..!

صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریور، شرکت خودروسازی سایپا بر اساس اعلامیه قبلی خود پیش فروش نقدی خودروی پراید را آغاز کرد که در ساعات آغازین با درخواست بسیار زیاد مراجعین هر چندین مرحله از پیش فروش به پایان رسیده است.

در ساعت ۱۰ صبح با آغاز پیش‌فروش، سایت پس از چند ثانیه سایت بسته شد و به مراجعه کنندگان اعلام شد: «مرحله اول، دوم، سوم و ..... بیستم پذیرش مشتریان انجام و مرحله بعد راس ساعت X انجام خواهد شد.»

frpc1mria45i6ggge11c.jpg


 

بودجه 30 هزار میلیارد تومانی برای بسته‌های اقتصادی

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس از تخصیص بودجه ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای بسته‌های اقتصادی خبر داد.

وی همچنین گفت: «ما ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ را برای ۲۵ قلم کالای اساسی و همچنین دارو و محصولات کشاورزی هزینه کردیم، همچنین برای ۱۰ قلم کالا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.»

نوبخت در صحن علنی مجلس درباره بررسی طرح تامین کالاهای اساسی گفت: «از فردا به‌جای آنکه مردم جلوی صرافی‌ها صف بکشند، صف‌های طویلی جلوی فروشگاه‌ها تشکیل خواهد شد؛ تصور کنید که فروشگاه صادق باشد و همه محصولات خود را عرضه کند و از فردا صحنه زشتی مشاهده می‌شود که جلوی فروشگاه‌ها عده‌ای ظرف روغن و محصولاتی را که عرضه شده می‌گذارند و می‌فروشند. ما برای مردم شریف و آبرومندی که نمی‌توانند ساعت‌ها در صف بایستند، طرح‌هایی داریم.»