دستگیری عضو داعش در جنوب کشور و شناسایی ده‌ها جاسوس در نهادهای مختلف

چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۳۰
کدخبر:۵۲۶۹۷

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» با با تاکید بر اینکه جبهه تروریستی که در برابر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و قریب به ۳۲ گروه تروریستی هستند، در صدد خرابکاری و آسیب‌رسانی به جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: آنها به دنبال ایجاد وضعیتی همانند سوریه در ایران هستند. آنها می‌خواستند با ترور ۵ عالم سنی، جنگ شیعه و سنی راه بیندازند اما این توطئه را خفه کردیم. ما در سال گذشته به ۲۳۰ گروه تروریستی ضربه وارد کردیم و این ماه توطئه‌هایی را کشف کردیم که می‌خواستند به مکان‌هایی مانند دانشگاه و مترو آسیب برسانند اما اطلاعات کمی را منتشر کردیم. وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی اشراف کامل اطلاعاتی دارند. ما در شهریورماه یک عضو داعش را در جنوب کشور دستگیر کردیم و در شمال غرب هم به گروه‌های تروریستی ضربه وارد کردیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه «بیست و پنجم تیرماه به یک گروه تروریستی وابسته به داعش در تهران ضربه وارد کردیم»، اظهار کرد: امید داریم با کمک مردم بتوانیم این راه را با موفقیت ادامه دهیم.

علوی همچنین با اشاره به ماموریت وزارت اطلاعات در مقابله با مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کنیم. در وزارت اطلاعات ۱۳۰ پرونده تشکیل دادیم و بیش از ۱۸۰ متهم را دستگیر کردیم. همچنین ۹ هزار میلیارد فرار مالیاتی را کشف کردیم. وزارت اطلاعات همچنین نقش ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته است.

وی با بیان اینکه «در زمینه ارز برخورد با قاچاق ارز داشته‌ایم و حساب‌های صرافان غیرمجاز را شناسایی و از دور خارج کردیم»، تصریح کرد: در زمینه مبارزه با کلاهبرداری جمعی، ۲۰ نفر دستگیر شده‌اند و موارد زیادی که می‌خواستند پول مردم را تصرف کنند کشف شدند. به عنوان مثال، فردی که در شیراز پول مردم را برداشته و به خارج رفته بود با همکاری سرویس‌های اطلاعات خارجی دستگیر و به کشور برگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از مدیریت دوتابعیتی‌ها به دلیل منع قانونی جلوگیری می‌کنیم و اگر مدیر دوتابعیتی بشناسیم برای برکناری او اقدام می‌کنیم. بارها گفته‌ام اگر شخص دوتابعیتی را می‌شناسید به ما معرفی کنید. ضد اطلاعات در ماموریت‌های خود بسیار موفق بوده است و ده‌ها جاسوس را در نهادهای مختلف شناسایی و دستگیر کرده‌ایم. ما افراد زیادی را که امکان جاسوسی دارند زیر ذره‌بین و ضربه برده‌ایم. البته ضرورتی به اعلام ندارد. ما مجال اقدام در این زمینه را به دشمنان نمی‌دهیم.