وزیر کشور: آمریکا قدرت رویارویی با ایران را ندارد

سه شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۲۲
کدخبر:۵۲۶۶۳

وزیر کشور درباره مذاکره با امریکا گفت: برخی می‌گویند در این شرایط دوباره مذاکره کنیم اما جواب ما این است که با چه کسی مذاکره کنیم، کسی که با او مذاکره کردیم با او به توافق رسیدیم اما به آن پایبند نبود، لذا هر نوع مذاکره را دوباره تخریب خواهد کرد.

هیچکس مخالف مذاکره نیست و همیشه آماده مذاکره‌ایم، اما با قدرت و شرایط برابر پشت میز مذاکره می‌نشینیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد: آنها در سه سطح به ما فشار وارد کرده‌اند که یکی از آنها سطح برخورد نظامی است که می‌بینید مرتب ما را تهدید نظامی می‌کنند، اما به عنوان رییس شورای امنیت کشور می‌گویم که یقینا آنها قدرت رویارویی و مقابله نظامی با ما را ندارند.

رحمانی فضلی سطح اقتصادی را دیگر موضع فشار وارده عنوان کرد و گفت: در این حوزه توانسته‌اند با اقدامات انجام شده تکانه‌ها و تلاطماتی را ایجاد کنند؛ متاسفانه در ۴۰ سال گذشته از اقتصاد صیانت نکردیم و فقط شعار رهایی از نفت را دادیم و در بحث اقتصاد مقاومتی هم اقدامات کافی انجام نداده‌ایم؛ اما ملت ما با هر نوع اقدام اقتصادی خود را با شرایط تطبیق می‌دهد و راه حل این موضوعات را پیدا می‌کنیم.

رییس شورای امنیت کشور ادامه داد: سطح سوم درگیری آنها با ما که به آن امید دوخته‌اند تنش‌های اجتماعی است، چون محور اصلی و ثقل پایداری امنیت و استحکام نظام در حوزه اجتماعی است؛ مردم محور امنیت ملی و اقتدار ما هستند و رضایتمندی آنها بالاترین عنصر قدرتمندی نظام است.