یکه تازی خودرویی‌ها در بورس تهران

چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹:۵۹
کدخبر:۴۷۸۷

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افزایش 14 واحدی به 77 هزار و 610 واحد رسید که ملی صنایع مس ایران، ایران  خودرو، سایپا، بانک صادرات و تجارت بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

در معاملات امروز پالایش نفت بندر‌عباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات، فولاد خوزستان، پتروشیمی شازند و تجارت الکترونیک پارسیان ضمن کاهش قیمت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در بازار اوراق بهادار تهران گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، مس شهید باهنر، پارس خودرو، صنایع شیمیایی سینا، رادیاتور، فولاد امیرکبیر کاشان، سایپا شیشه، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع شیمیایی فارس و موتور‌سازان تراکتور‌سازی بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در مقابل داروسازی سینا، درخشان تهران، داروسازی کوثر، معادن منگنز، لام‌ایران، تجارت الکترونیک پارسیان، مارگارین، کارخانجات تولیدی شهید قندی، کارتن و کاشی پارس بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

شرکت‌های خودرویی در بازار امروز همچنان برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند و با صف‌های خرید سنگینی معامله شدند.

در فرابورس شاخص با افت یک واحدی به 781 واحد رسید که بیشترین تاثیر منفی را پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، فولاد ارفع و پتروشیمی زاگرس داشتند و در مقابل بانک دی، بانک سرمایه و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا ضمن افزایش قیمت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

در این میان اخبار افزایش سرمایه و افزایش درآمد سینا از عملیات کانتینری بندر شهید رجایی از سوی مدیر مالی شرکت تائید شد.

امروز اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن برخلاف روزهای گذشته با افزایش 5 درصدی قیمت دنبال شد اما همچنان کارشناسان بازار مسکن از وجود رکود سنگینی در این بازار خبر می‌دهند؛ در این خصوص مجتبی بیگدلی، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: اکنون با رکود سنگینی در بازار مسکن روبرو هستیم و این رکود همچنان ادامه دارد.