کارخانه‌های بیشتری با گرانی ارز ورشکست می‌شوند

جمعه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵:۰۸
کدخبر:۴۷۷۳۳

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: ادامه روند افزایشی نرخ ارز ضعف دولت در کنترل بازار را نشان می دهد، لذا دولت باید به جای عصبانی بودن، شعار دادن و حرف زدن راهکار فنی برای کنترل نرخ ارز را اعلام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رقم بزرگی ارز از کشور در ایام نوروز و پیش از آن در روزهای پایانی سال 96 از کشور خارج شد، افزود: تزریق بدون قاعده ارز بانک مرکزی به بازار و بستن مالیات نیز نتوانست بازار ارز را کنترل کند و تنها بازار اشباع شده و منجر به ادامه روند صعودی ارز شد.

ادامه روند افزایشی نرخ ارز مغایر با شعار سال 96 و 97 است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ادامه روند افزایشی نرخ ارز مغایر با شعار سال 96 و 97 است، ادامه داد: ادامه این روند اقتصاد کشور را دچار اختلال کرده، رکود را افزایش داده  و کالای خارجی وجه قالب بر کالای داخلی می یابد و کالای داخلی دیگر قابلیت رقابت ندارد.

وی به خانه ملت گفت: با ادامه روند فعلی هر میزان شعار حمایت از کالای داخلی داده شود قابل حمایت کردن نیست، چراکه تمامی این عوامل منجر به این می شود که بازار و تولید داخلی شکست بخورد و نرخ تورم از یک رقمی به دو رقمی صعود کرده و زحمات چند ساله دولت از بین برود.

با ادامه روند افزایشی نرخ ارز  کارخانه های بیشتری ورشکست می شوند

جعفرزاده ادمه داد: با ادامه روند افزایشی نرخ ارز،  تولید کاهش یافته، کارخانه های بیشتری ورشکست می شوند، قیمت تمام شده کالا افزایش می یابد و سال خوبی برای تولید داخلی نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز جلسات مجلس از هفته آتی، تصریح کرد: کمیسیون های تخصصی همانند کمیسیون اقتصادی و بودجه باید در قالب یک کارگروه ویژه در هفته آینده به این موضوع ورود کرده و راه حلی برای ساماندهی بازار ارز تدبیر کنند.