جاده فیروزکوه - قائمشهر به طور کامل چهار خطه شد

یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵:۲۸
کدخبر:۴۷۵۰۶

با قرار گرفتن در آستانه عید نوروز سفرهای نوروزی که از چند روز پیش آغاز شده بود به اوج خود رسیده است. وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی 97 از 25 اسفندماه تا 17 فروردین ماه، همه دست اندرکاران حمل ونقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی را ملزم کرده تا در این روزها همه تلاش کنند خدمات‌رسانی کامل به مسافران نوروزی صورت گیرد. دراین زمینه وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کنترل سرعت خودروهای عبوری از جاده‌های کشور در تعطیلات نوروزی افزون بر 800 سامانه دوربینی ساماندهی شده است.

به گزارش ایران‌جیب از ایرنا، عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از قطعه پایانی طرح چهار خطه کردن محور سوادکوه در استان مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: افزون بر 700 دستگاه دوربین به‌صورت ثابت در سطح جاده‌های کشور سرعت خودروها را ثبت می‌کنند و یکصد دستگاه دوربین متحرک هم برای این کار پیش‌بینی شده است. وی گفت که با هماهنگی انجام شده میان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه، با رانندگان متخلف در تعطیلات نوروزی 97 بشدت برخورد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به رانندگان توصیه کرد تا در جاده‌ها با سرعت مطمئن حرکت و قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ جان خود و مسافران رعایت کنند.

آخوندی اظهار داشت: بر اساس آمار، حدود 20 میلیون دستگاه خودرو طی تعطیلات نوروزی در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند و به‌دلیل ناآشنایی بیشتر رانندگان با جاده‌ها، باید برای کاهش سوانح رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.

187 کیلومتر مسیر چهار خطه

جاده فیروزکوه - قائمشهر به‌عنوان یکی از محورهای ارتباط دهنده استان مازندران به پایتخت کشور روز شنبه با افتتاح آخرین قطعه از طرح تعریض، به‌طور کامل چهار خطه شد. این قطعه چهار کیلومتری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهردیروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قطعه پایانی طرح تعریض و چهار خطه کردن محور فیروزکوه - قائمشهر در محدوده «سرخ کلاً» تا «شیرگاه» بود که تکمیل آن به علت سختی کار و مشکلاتی مانند تملیک املاک زمانبر شده بود. مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال کشور در حاشیه بهره‌برداری از این قطعه به خبرنگار ایرنا گفت که برای تکمیل چهار کیلومتر پایانی محور فیروزکوه - قائمشهر با اجرای تأسیسات و ابنیه و تملک اراضی حدود 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.حسین کلهر افزود: در حال حاضر محور 187 کیلومتری قائمشهر- تهران به طور کامل چهار خطه شد. وی گفت: حدود 80 درصد از اجرای طرح چهارخطه کردن این محور در حوزه استحفاظی مازندران در دولت تدبیر و امید انجام شد.

ساخت 3 دستگاه پل جدید در هراز

همچنین دیروز عملیات ساخت 3 دستگاه پل جدید در جاده هراز آغاز شد و از 8کیلومتر مرحله چهار خطه شدن این جاده با حضور وزیر راه بهره برداری شد . برای ساخت پل های جدید 600میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

پیش‌بینی افزایش 10 درصدی مسافران نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به اهمیت ارائه خدمات مطلوب هوایی به هموطنان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران هوایی در تعطیلات نوروزی 97 نسبت به سال 96 بین 9 تا 10 درصد افزایش یابد.«علی عابدزاده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: براساس آمارها، نوروز 96 نزدیک به چهار میلیون نفر در مسیرهای داخلی و خارجی جابه جا شدند.معاون وزیر راه وشهرسازی درباره اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نیز گفت: برای افزایش رضایتمندی هموطنان در تعطیلات نوروزی همه شرکت‌های هوایی ملزمند نمایندگان خود را در فرودگاه‌های کشور مستقر کنند تا در صورت نیاز پاسخگوی مسافران باشند.

122 هزار مسافر در ابتدای پروازهای نوروزی جابه‌جا شدند

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: در نخستین روز از پروازهای نوروزی (24 اسفندماه) 122 هزار مسافر از طریق 6 فرودگاه بزرگ کشور جابه‌جا شدند.در این روز فرودگاه امام خمینی(ره) با 171 فروند نشست و برخاست و تعداد27 هزار و 190 اعزام و پذیرش مسافر نقش مهمی را در انجام پروازهای خارجی داشت.

فروش بلیت قطار در ایام نوروز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تعطیلات نوروز همانند شرایط عادی، بلیت قطار به هموطنان عرضه می‌شود. به‌گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمد‌زاده گفت: باوجود آنکه بلیت قطارها درایام نوروز از قبل پیش فروش شده است؛ اما باز هم بلیت برای صندلی‌های خالی در تمامی ایام تعطیلات نوروز به مسافران عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه امسال ظرفیت مسافری حمل و نقل ریلی کشور، نسبت به نوروز ۹۶، پانزده درصد افزایش یافته است، گفت: عملکرد ریلی کشور در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل توجهی داشته و از ۲۲ میلیارد تن- کیلومتر به ۳۰ میلیارد تن -کیلومتر رسیده که این حد نصاب در تاریخ راه‌آهن بی‌سابقه است.محمد‌زاده درباره گسترش شبکه حمل ونقل ریلی به کشورهای همسایه نیز گفت: در نشست اخیر همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان توافق خوبی در زمینه تأمین مالی اتصال راه‌آهن رشت به آستارا حاصل ومقرر شد نیمی از هزینه احداث این خط آهن را ایران و نیم دیگر را آذربایجان به صورت فاینانس پرداخت کند.