کشف قلیان ساخته شده از مخدر شیشه توسط ماموران گمرک! + تصویر

دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۳۱
کدخبر:۴۰۶۱۱

ماموران گمرک ایران در جدیدترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند قلیانی را کشف کنند که از ماده مخدر شیشه درست شده بود .

در این عملیات مقدار ۴ کیلو و ۶۳۰ گرم ماده مخدر شیشه که قاچاقچیان به شکل قلیان در آورده بودند و قصد داشتند این میزان ماده مخدر را از طریق یک بسته پستی جابه جا کنند ، کشف شد .

قاچاقچیان این مقدار مواد مخدر را که از نوع متامفتامین خالص بود،  با شگردی خاص و در قالب صنایع دستی به شکل قلیان کامل طراحی و با مواد رنگی و اکلیل ساخته و تزئین کرده بودند و به طرز ماهرانه ای به شکل قسمت های مختلف قلیان درآورده و سپس با روکش های مخصوص سر هم کرده بودند اما ماموران گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) با هوشیاری به این ترفند پیچیده قاچاقچیان پی برده و موفق شدند این میزان ماده مخدر از نوع شیشه را کشف و ضبط کنند .

کشف این محموله روان گردان شیشه با پشتوانه مهارت وتجربیات ماموران گمرک و در نظر گرفتن شاخص های خطر در ارزیابی غیابی و بهره گیری بهینه از تجهیزات کنترلی ایکس ری صورت گرفته است . این در حالی است که تعداد تجهیزات کنترلی ایکس ری گمرکات در دولت یازدهم  سه برابر شده و روند تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی و چمدانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد .

این گزارش می افزاید ؛ ماموران گمرک ایران در سال ۲۰۱۷ بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک(wco)بیشترین تعداد عملیات موفق را در کشف انواع مواد مخدر انجام داده اند و بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک رتبه نخست مبارزه با مواد مخدر در میان گمرکات جهان به گمرک ایران اختصاص دارد .

همچنین گمرک ایران رتبه دوم جهانی را در مبارزه با انواع تخلفات و قاچاق کالا در اختیار دارد .

jdulcjmyb2ndflswiynw.jpg