قیمت بالای اجاره‌بها به تهران محدود نمی‌شود

دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸:۳۹
کدخبر:۳۸۸۲۹

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اجاره بهای مسکن در کشور تناسبی با درآمد خانوارها ندارد و قیمت بالای اجاره بها به تهران محدود نمی شود.

فریدون حسنوند گفت: اینکه بخش قابل توجهی از خانوارهای جامعه به دلیل مسائل مالی با مسئله تامین مسکن روبرو هستند، یک موضوع بدیهی است و باید این مشکل رفع شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، افزود:وضعیت اجاره بهای مسکن در کشور تناسبی با درآمد خانوارها ندارد، و قیمت بالای اجاره بها به تهران محدود نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:به نوعی الگوهای قیمت در حوزه خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در کل کشور، از قیمت مسکن در تهران تبعیت می کند، بنابراین باید بازار مسکن در موضوع خرید و فروش و اجاره بها ساماندهی شود.

حسنوند ادامه داد:میزان وام مسکن تناسبی با قیمت های موجود در بازار ندارد بنابراین باید راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکل تامین مسکن اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد:شرایط برای تولید مسکن با توجه به نیاز روز افزون در این بخش باید تسهیل شود و مشوق هایی برای انبوه سازان باید لحاظ شود البته از تکنولوژی ها جدید و روز دنیا در حوزه ساخت مسکن سریع، باکیفیت و ارزان باید بهره گرفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اعمال نظارت موثر بر بازار اجاره بها، ساخت مسکن استیجاری و ارائه وام برای تامین ودیعه اجاره مسکن، مستاجران از راهکارها موثر برای ساماندهی بازار اجاره بها می باشد.