در پایان معاملات امروز بازار سهام چه گذشت ؟

چهارشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷:۱۷
کدخبر:۳۸۲۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با 374 افزایش به 78 هزار و 447 واحد رسید.

ارزش روز بازار 383 هزار میلیارد تومان و تعداد معاملات انجام شده بورس اوراق بهادار تهران امروز به 58 هزار و 91 واحد و ارزش معاملات 375 میلیارد تومان بوده است.

بر اساس آمار شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بیشترین افزایش و تأثیر در شاخص کل بورس مربوط به بانک صادرات و پالایشگاه نفت بندرعباس و بانک ملت بوده پس از آن شرکت نفت و گاز پتروشیمی تأمین با نماد تاپیکو و بانک پاسارگاد و پس از آن صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین تأثیر را بر شاخص کل داشته‌اند.

همچنین در فرابورس ایران امروز شاخص کل بازار با 14 واحد افزایش به 749 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 63 هزار میلیارد تومان رسیده تعداد معاملات فرابورس 23 هزار و 825 فقره و ارزش معاملات 157 میلیارد تومان بوده است.

در فرابورس ایران بیشترین افزایش مربوط به نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق با 4.7 واحد افزایش و پس از آن نماد بانک دی با 4.6 واحد افزایش و سپس توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی 4.4 درصد و بعد پتروشیمی جم با 4.3 واحد افزایش، سپس پالایش نفت لاوان و پس از آن تولید برق عسلویه مپنا و نهایت پالایش نفت تهران بیشترین افزایش را بر شاخص کل فرابورس داشته است.

همچنین در فرابورس ایران عرضه یکجای سهام مدیریتی و کنترلی شرکت‌هایی مانند گسترش و توسعه صنعت و ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز و نیز شرکت پایانه‌ها، مخازن پتروشیمی و نیز عرضه یکجای سهام مدیریتی غیرکنترلی مربوط به شرکت ساختمانی عمران تک‌لار و همچنین توقف برخی از نمادها مانند سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین اتفاق افتاد.