صنعت خودروی ژاپن

چهارشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳:۵۴
کدخبر:۳۸۱۹

جنگ جدیدی در گرفته است. چند وقتی است که مقدمات رقابت شدید بین خودروهای موسوم به تاپ هچ Top hatch فراهم شده، در این خودروها نیروی قوای محرکه به چرخ های جلو اعمال می شود و به احتمال زیاد برنده این رقابت باید در میدان نبرد نوربورگرینگ مشخص شود. [محل برگزاری مسابقات اتومبیل رانی در آلمان] رنو اول بار ادعا کرد و اکنون ادعای خود را با عرضه مگان RS تکرار کرده، بعد صعات Seat با عرضه لئون کوپرا مدعی یکه تاز بودن در این استایل خودرو شد. اکنون یک مدعی جدید پیدا شده و آن هوندا سیویک مدل TypeRاست که حداقل مدل مفهومی [در حد طراحی] آن در نمایشگاه ژنو امسال به نمایش در آمده است.

مدل TypeR سیویک فاصله ی فاحشی با مدل های قدیمی سیویک هوندا پیدا کرده و با مدل هاچ بک اروپایی آن هم تفاوت چشمگیری دارد. خودروی مفهومی هوندا سیویک که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده، یک بادگیر غول آسا در قسمت عقب خودرو دارد (که البته در عکس این خبر دیده نمی شود)، جلو پنجره ها هم بزرگتر از مدل های قدیمی اند، درب موتور و گلگیرها هم طوری طراحی شده اند که رینگ 20 اینچی را برای چرخ های این خودرو ممکن کنند.

موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو 280 اسب بخار توان ایجاد می کند. توان آن در حد لئون کوپرا و 15 اسب بخار بیشتر از مگان تروفی است.