شاسی بلندهای دیار خودرو در راه ایران

شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶:۳۰
کدخبر:۳۵۰۷

جیپ خودروسازی است که ایرانیان سال ها با محصولات خاطره دارند و قدرت آفرود محصولات این خودروساز زبانزد خاص و عام است . حال در شرایطی که امکان حضور این برند آمریکایی در ایران فراهم نیست ، شرکت دیار خودرو به سراغ در دسترس ترین محصول این خودرو که در دسامبر سال 2013 معرفی شده رفته است و اولین نمونه آن در خاور میانه را در نمایشگاه خودرو اصفهان به نمایش گذاشته است .

این خودرو BJ40 نام دارد و محصولی است از کمپانی BAIC چین که با همکاری شرکت جیپ طراحی شده و توسعه یافته است . BJ40 از پیشرانه 2.5 لیتری 140 اسب بخاری بهره می برد و نمونه ای که در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد مدل روباز آن است . هنوز زمان دقیقی برای عرضه این محصول به بازار مشخص نشده اما پیش بینی می شود با شرایط فعلی این محصول قیمتی حدود 100 میلیون تومان داشته باشد . BJ40 یکی از پرطرفدار ترین خودرو های دهمین نمایشگاه خودرو اصفهان است .


noqc3ahv3sjko1iri41r.png

شاسی بلند M4 ضمن بهره گیری از پیشرانه 1.5 لیتری توانای تولید حداکثر قدرت 108 اسب بخار را داراست و برای انتقال قدرت به محور جلو از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می کند . حداکثر گشتاور این خودر 132 نیوتون متر است و در سیکل ترکیبی تنها 6.2 لیتری سوخت مصرف می کند . از جمله امکانات قابل توجه M4 می توان به  دو کیسه هوا در جلو ، سیستم ضد سرقت ، دوربین دنده عقب ، فرمان قابل تنظیم ، چراغ های قابل تنظیم ، مه شکن جلو و عقب ، شیشه های بالابر جلو و عقب ، آینه های جانبی برقی ، رادیو پخش با ورودی USB ، قفل مرکزی با ریموت ، سیستم تهویه مطبوع ، چراغ نقشه خوانی ، رینگ آلومینیومی 16 اینچی و سیستم های ترمز ضد قفل ABS و EBD اشاره کرد . فروش این خودرو هنوز توسط دیار خودرو آغاز نشده اما به احتمال زیاد این محصول با قیمتی بین 60 تا 70 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد .
 




noqc3ahv3sjko1iri41r.png

شاسی بلند H6 که مدت ها خبر ورودش به بازار ایران سر زبان ها می گشت قرار است با پیشرانه 2.4 لیتری به بازار کشورمان قدم بگذارد . حداکثر توان و گشتاور این خودرو به 162 اسب بخار و 210 نیوتون متر می رسد و برای انتقال قدرت به حور جلو از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد و مصرفش در سیکل ترکیبی 9.1 لیتر است . H6 از امکاناتی نظیر دو کیسه هوا در جلو ، سیستم ضد سرقت ، چراغ های قابل تنظیم در جلو ، کروز کنترل ، مه شکن جلو و عقب ، 4 شیشه و آینه های برقی ، مانیتور DVD با ورودی USB ، قفل مرکزی با ریموت ، سیستم تویه مطبوع ، رینگ آلومینیومی 17 اینچی و سیستم های ترمز ABS و EBD بهره می برد . این محصول با قیمتی حدود 100 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد و در مقایسه با شاسی بلند های چینی دیگر نظیر X33 و X60 از فضای داخلی به مراتب بزرگتر و گیربکس اتوماتیک بهره می برد .