چینی هایی که به راحتی می شکنند

جمعه، ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹:۳۰
کدخبر:۳۴۱

به جرأت می توان گفت خودروهای چینی بازار جهانی را به تصرف خود درآورده است اما یک تفاوت برای حضور خودروهای چینی در بازار جهانی و بازار کشور ما وجود دارد و آن کیفیت بالا و خدمات پس از فروش مناسب این خودروها در آمریکا و کشورهای اروپایی است که متأسفانه این فاکتورها در کشور ما نادیده گرفته می شود.

یکی از مشتریان داخلی که در پی تبلیغات فراوان اقدام به خرید یک خودرو چینی(لوبو) با قیمت 143 میلیون ریال از بم خودرو کرده هم اکنون از خرید خود بسیار پشیمان است زیرا نه تنها خودرو وی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است بلکه خدمات پس از فروش فوق العاده ضعیفی نیز دارد به طوریکه حتی جزئی ترین مشکلات فنی این خودرو، وی را دچار مشکلات فراوانی کرده است.وی در این باره اظهار داشت که از زمان خرید خودرو یعنی آبان ماه سال گذشته تا کنون این خودرو مشکلات فراوانی را برای او ایجاد کرده به طوری که او مجبور شده برای رفع این مشکلات، خودرو خود را طی مدت طولانی به مراکز خدمات پس از فروش مربوطه بسپارد.

این خریدار خودرو چینی اضافه کرد: برای تعمیر شیشه بالابر حدود دو ماه خودرو در نمایندگی بود و مدت زمان تعویض فیلتر روغن هم به قدری طولانی شد که با مراجعه به نمایندگی درخواست دریافت فیلتر را کردم تا شخصاً اقدام به تعویض آن نمایم اما مسئولین به دلیل نبود قطعه نیاز بنده را برطرف نکردند!وی پس از آنکه خودرو خود را از تعمیرگاه خارج کرده یعنی از خرداد ماه سال جاری برای فروش آن اقدام کرده اما از آن زمان تا کنون ماشین وی در نمایشگاه است و کسی برای خرید آن مراجعه نمی کند!

مسئولین شرکت ایرانی درباره دلیل ایجاد چنین مشکلاتی برای مشتریانشان اعلام کرده اند به دلیل اینکه قرارداد منعقد شده با شرکت چینی برای ورود پنج هزار دستگاه خودرو بوده و پس از واردات یک هزار و 200 دستگاه شرکت مادر اعلام ورشکستگی کرده هم اکنون خدمات پس از فروش این خودروها بسیار ضعیف است و قطعات مورد نیاز به صورت فروشگاهی و محدود و از طریق قطعه سازان چینی تأمین می شود.با توجه به مشکلاتی که در اثر کیفیت پایین، کمبود قطعه و خدمات پس از فروش نامناسب خودروهای چینی برای مردم ایجاد شده است این ضرورت وجود دارد که مسئولین نظارت بیشتری بر واردات خودروهای چینی و خدمات پس از فروش آن داشته باشند.