توقف خودرو روی خط عابر پیاده چقدر جریمه دارد؟

چهارشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴:۵۹
کدخبر:۳۴۰۵۸

با نصب دوربین در چهاراه برخی کلان‌شهرها از جمله اصفهان ، رانندگانی که روی خط عابر پیاده توقف کنند 60 هزار تومان جریمه می شوند .

همایون یزدان پناه اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 330 تقاطع چراغ دار در سطح شهر اصفهان وجود دارد که 170 مورد آن کنترل هوشمند می شوند و مشخص مي كند كه كدام منطقه از سطح شهر ترافيك روان و كدام منطقه از شهر داراي ترافيك سنگين تري مي باشد.

مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان ادامه داد: 170 دوربين نظارت تصويري نيز در تقاطع هاي مختلف سطح شهر به كار گرفته شده و همچنين 40 دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در حال عملياتي شدن مي باشد.

وي با اشاره به راه اندازي دوربين هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز افزود: با به كارگيري اين دوربين ها رانندگاني كه بر روي خطوط عابر پياده ايست كنند مشمول جريمه 60 هزار توماني خواهد شد.

یزدان پناه تصريح كرد: مهمترین وظیفه این مرکز نظارت لحظه ای بر ترافیک شهر با استفاده از ابزارهای نوین، کمک به رفع حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی و همچنین جمع آوری داده ها و اطلاعات ترافیکی از طریق حس گرهای سطح شهر به صورت تصویری - القایی و مغناطیسی است.

وی با اشاره به اینکه زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی توسط کنترل کننده های هوشمند انجام می شود، گفت: زمان این چراغ ها متناسب با میزان ترافیک تغییر می کند.