5G بررسی شد / دانلود 50 فیلم در 80 ثانیه

شنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۴۷
کدخبر:۳۲۴۶۶

کمتر فردی در جهان امروز زندگی می کند که اهل استفاده از اینترنت نباشد یا با اینترنت های نسل 3G یا 4G آشنا نباشد اما همزمان با توسعه و پیشرفت تجهیزات استفاده از اینترنت، باری که بر دوش شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی است سنگین تر می شود. اکنون شرکت اینتل با تولید مودم های 5G نسلی مافوق سرعت خدمات اینترنتی را به کاربران خود وعده داده است.

در واقع اغلب کاربران تلفن های هوشمند و انواع تبلت و لپ تاپ و... توقع دارند که با توجه به امکانات موجود در دستگاه های هوشمند خود از خدمات مجازی باکیفیت تری نیز برخوردار باشند. بر همین اساس است که شرکت های فعال در عرصه ارائه اینترنت پرسرعت، اغلب برای رسیدن به قله موفقیت و در دست گرفتن پرچم بالاترین سرعت اینترنت، رقابتی سخت دارند.

از سال گذشته میلادی تاکنون، شرکت اینتل زمزمه هایی مبنی بر احتمال ارائه مودم هایی با سرعت 5G منتشر می کرد. خبرهایی که به نظر می رسد رنگ واقعیت گرفته اند و قرار است به زودی مودم های 5G این شرکت در اختیار کاربران قرار گیرند.

اما این مودم 5G چه مزیت هایی نسبت به مودم های قبلی دارد؟ امکان سرعت دانلود این مودم ها پنج گیگابایت بر ثانیه است و در نتیجه رکورد دانلود با کمک مودم جدید اینتل رکوردی خیره کننده محسوب می شود. این یک خبر خوش برای کاربران اهل دانلود فیلم است؛ سرعت دانلود یک فیلم 50گیگابایتی از طریق این مودم تنها 80 ثانیه است.

در واقع اغراق نیست اگر بگوییم سرعت دانلود در این مودم ها حتی به کاربران مهلت نمی دهد یک قهوه یا چای آماده کنند. پس اگر قصد استفاده از این مودم ها را دارید بهتر است از قبل تدارک خوراکی های دلخواه تان را دیده باشید.


آیا زیرساخت ها آماده هستند؟

اگرچه اغلب شهرهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان زیرساخت های لازم برای حمایت از اینترنت 3Gو 4G را دارند، اما نمی توان ادعا کرد که تمامی شهرها پتانسیل های لازم برای حمایت از سرعت 5G را هم دارند. در حال حاضر، برخی از شرکت های بزرگ و شناخته شده خدمات اینترنتی ایالات متحده، در حال فراهم کردن زیرساخت های پشتیبانی از اینترنت سرعت 5G هستند.

7go0gt61zed7ovnjvm7f.jpg

ورایزون یکی از شرکت هایی است که در حال تدارک زیرساخت های ارائه اینترنت 5Gدر برخی از مهم ترین شهرهای آمریکا  (نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن و...) است. شرکت خدمات اینترنتی و تلفن همراه AT&T  نیز از جمله شرکت هایی است که مدتی است سرویس های پشتیبانی از 5G را تدارک دیده است.

اپراتور T-mobile نیز به کاربران خود وعده داده تا سال 2020 از سرعت خیره کننده 12 گیگابایت بر ثانیه رونمایی کند. در بین اپراتورهای آسیایی هم دو اپراتور سامسونگ و کره تلکام وعده داده اند که برای بازی های المپیک زمستانی 2018 از اینترنت 5G پشتیبانی خواهند کرد.

- رویا پاک‌سرشت/ فرصت‌امروز