بازار موبایل فعلا راکد است

شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴:۰۴
کدخبر:۳۱۸۰

کاهش تعداد خریداران تلفن همراه در هفته قبل سبب شد بازار این کالا به‌طور کامل از رونق بیفتد، به طوری که میزان خرید و فروش تلفن همراه در فروشگاه‌های خیابان جمهوری تهران به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

بازار خرید و فروش تلفن همراه دست دوم نیز که خریداران خاص خود را دارد نیز در هفته جاری شاهد کاهش محسوس خریداران بود و متقاضیان اندکی برای خرید به بازار مراجعه کردند.

یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران معتقد است: کاهش اندک قیمت ارز در روزهای اخیر سبب شد مشتریان کمتری برای خرید تلفن همراه ترغیب شوند، ضمن اینکه با توجه به وضعیت بازار و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، برخی از فروشندگان از عرضه تلفن همراه با ضمانت (گارانتی) به بازار خودداری می‌کنند.

در همین حال ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه نيز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه بعد از اتفاقات سیاسی صورت گرفته در هفته اخیر، آرامش به بازار کالاهای دیجیتالی بازگشت، ادامه داد: بازار موبایل و لوازم صوتی تصویری با تثبیت نرخ ارز روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد.وی با بیان اینکه واردکنندگان لوازم دیجیتال اقدام به واردات بدون تغییر در قیمت می‌کنند، افزود: فروشندگان به اندازه نیاز بازار، کالا خریداری می‌کنند و مصرف‌کنندگان نهایی نیز شتابی در خرید ندارند و نگران افزایش قیمت‌ها نیستند.