احتمال استیضاح دو وزیر در پی حادثه برخورد 2 قطار

شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۵۱
کدخبر:۳۰۷۱۰

دبیر دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:پس از اعلام نتایج بررسی از سوی کمیته و مقصر شناخته شدن حادثه در خصوص استیضاح وزیر صنعت و معدن و راه و شهرسازی تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

محسن بیگلری دبیر دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علل بروز سانحه برخورد دو قطار مسافربری در محور دامغان-سمنان در حال بررسی است، اظهار داشت: پس از اعلام بروز سانحه، عوامل مختلف از سوی کمیسیون عالی در حال بررسی است.

وی افزود: روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در خصوص نبود استاندارد لازم و واردات غیر قانونی واگن اعتراضاتی به وزیر صنعت ، معدن و تجارت داشتند که تا مشخص شدن اعلام نتایج باید منتظر ماند.

بیگلری در پاسخ به این سوال که امکان استیضاح وزیر وجود دارد، بیان کرد: پس از اعلام نتایج بررسی از سوی کمیته و مقصر شناخته شدن حادثه  در خصوص استیضاح وزیر صنعت و معدن و راه و شهرسازی تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

 
وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آنکه تامین زیر ساخت ها بر عهده دولت و بهره برداری مسیر از سوی بخش خصوصی انجام می شود لذا تا اعلام نتایج نمی توان کسی را مقصر دانست.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی باید در خصوص علل این حادثه دلخراش در مجلس پاسخگو باشد و موضوع را به صراحت اعلام نماید.

بائوج لاهوتی با انتقاد از قدیمی بودن زیر ساخت ها گفت: زیر ساخت ها بخش حمل و نقل ریلی فرسوده و مربوط به  20 الی 30 سال گذشته است که مطابق قانون قرار بود سالانه 6 هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل برون شهری و 4 هزار میلیارد تومان به درون شهری اختصاص یابد که تا این کنون این بودجه تخصیص داده نشده است.