مردم طلا برای مصرف بخرند نه سرمایه‌گذاری

شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶:۱۷
کدخبر:۲۶۳۰

محمد کشتی آرا در گفتگو با رادیو اقتصاد درباره علت این کاهش قیمت طلا گفت : در چند ماه اخیر خرید اوراق قرضه در امریکا و افزایش ارزش دلار سبب شده است ارزش و جذابیت طلا کاهش یابد و عرضه آن از تقاضا بیشتر شود.قیمت هر اونس طلا  اول سال  جاری میلادی 1380 دلار بود که هم اکنون به 1204 دلار رسیده است.

وی افزود: اگر این سیاست‌ها در امریکا ادامه یابد، قیمت طلا بازهم کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با پیش بینی تثبیت قیمت طلا در سه ماه آینده به مردم توصیه کرد طلا را برای مصرف خریداری کنند نه برای سرمایه گذاری.رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور تاکید کرد: همین نوسان‌ها  به بازار داخل هم منتقل می شود اما التهاب آفرین و شوک قیمتی نیست.


رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر قیمت هر اونس طلا را امروز (شنبه) 1204 دلار (35 دلار کاهش در یک هفته اخیر ) اعلام کرد.

کشتی آرای گفت: نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید نیز یکسان و 856 هزار تومان (23 هزار تومان کاهش در یک هفته اخیر) است.رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران ، قیمت هر گرم طلای 18عیار را نیز 87 هزار و 250 تومان اعلام کرد.

کشتی آرای گفت : نیم سکه  423 هزار تومان ( 10 هزار تومان کاهش در یک هفته) ، ربع سکه 260 هزار تومان و سکه های یک گرمی 170 هزار تومان فروخته می شود.وی باردیگر تاکید کرد: کاهش قیمت طلا در پایان سال میلادی بی سابقه است و معمولا افزایش می یافت.