اعلام مبلغ فیش حقوقی استاندار گیلان

یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴:۰۳
کدخبر:۲۵۱۰۶

استاندار گیلان پرداختی‌های دولت را در چارچوب خدمات کشوری عنوان کرد و افزود: استاندار دولت ماهانه پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد و وزیر آن شش تا هفت میلیون تومان با توجه به سابقه کاری که دارد، حقوق دریافت می‌کند.

محمدعلی نجفی ظهر امروز در نخستین جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 گیلان با اشاره به اینکه برخی از افراد ادعا کردند اعتبارات فرهنگی بابت حقوق پرداخت شده است اظهار کرد: پرداختی‌های به تعدادی از اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها انجام شده است.

استاندار گیلان اظهار کرد: وقتی در قانون فعالیت‌ها مشخص نباشد برخی از کارها انجام می‌شود و باید در مجلس قوانینی را وضع کرده و این امر را هدایت کنند.

نجفی، پرداخت حقوق‌های نجومی را مربوط به مدیران شرکت‌های بیمه، بانک‌ها و در قالب شرکت‌های خاص خواند و تصریح کرد: بنده در شرکت‌های مس، فولاد و ... حضور داشتم و پرداخت حقوق در این شرکت‌ها با پرداخت‌های دولتی متفاوت است.

وی، پرداختی‌های دولت را در چارچوب خدمات کشوری عنوان کرد و افزود: استاندار دولت ماهانه پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد و وزیر آن شش تا هفت میلیون تومان با توجه به سابقه کاری که دارد، حقوق دریافت می‌کند.

استاندار گیلان با تأکید براینکه پرداختی‌های دولت مشخص است، بیان کرد: از سال 90 برخی از پرداختی‌ها در چارچوب برنامه پنجم توسعه کشور اجرایی شده است و اگر تخلفی صورت گرفته، طبق قانون بررسی می‌شود.

نجفی با تأکید بر برخورد با متخلفان حقوق‌های نجومی، خاطرنشان کرد: طبق دستور رئیس جمهور برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی اعم از آنها که حق قانونی داشتند یا فراتر از اختیارهای قانونی عمل کردند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: پاداش مدیران عامل شرکت‌های مس، فولاد و ... براساس تراز سالانه است، شرکتی که سالانه یک‌هزار و 350 میلیارد تومان سود خالص دارد مشخص است 200 میلیارد تومان آن را صرف موارد خاص کرده و به یک تیم فوتبال 20 تا 30 میلیون تومان پرداخت می‌کند و این موضوع را نباید به حساب دولت تمام کرد.