متقاضیان دریافت وام 100 میلیونی کارآفرینی بخوانند

جمعه، ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۲۴
کدخبر:۲۴۸۲۴

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید از پرداخت ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زایی در سال ۹۵ خبر داد.

اصغر نورالله زاده می‌گوید: طبق پیش‌بینی‌هایی که داشتیم قرار است ۵۰ هزار طرح مورد حمایت مالی قرار گیرد که این مسئله چندین هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی درباره سقف تسهیلات پرداختی به کارآفرینان بیان داشت: حداکثر تسهیلات پرداختی ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است و حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته ایم.

نورالله زاده با بیان اینکه حدود ۳درصد وام‌گیرندگان در پرداخت اقساط تعلل دارند گفت: ۹۷ درصد کارآفرینان در پرداخت اقساط خود دقیق هستند. در طرح پیشنهادی شورای عالی اشتغال، استعدادهای شغلی مناطق ارزیابی شده و براساس آن نقشه راهی تعریف شده است تا افراد بتوانند بر اساس پتانسیل‌های شغلی منطقه خود کارآفرینی کنند و بازار‌های تقاضا نیز به صورت دقیق شناسایی شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر اینکه به دنبال اجرای طرح “هرروستا یک محصول” هستیم گفت:در حال حاضر ۱۰ محصول دارای مشتری در بازار وجود دارند که یکی از آنها روسری است. فرش، پوشاک، صنایع دستی، مصنوعات چرمی، زیورآلات، اسباب بازی و روسری خدمات در حوزه گردشگری با هدف اشتغالزایی برای افراد به ویژه در روستاها، مورد حمایت است.