نحوه دریافت حق بیمه از دارندگان دفترچه سلامت مشخص شد

شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۴۹
کدخبر:۲۴۶۰۰

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت از حذف یکی از دفترچه‌های افراد دارای دو یا چند دفترچه بیمه در سال جاری خبر داد و گفت: تکلیف نحوه دریافت حق بیمه از دارندگان بیمه سلامت همگانی تا سه هفته آینده مشخص می‌شود.

مهندس عباس پاشا در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: طی دوسال اخیر موفق به پوشش بیش از 11 میلیون  نفری در قالب بیمه سلامت همگانی شدیم که بیش از 80 درصد آنها حاشیه نشین کلان‌شهرها بودند.

 وی افزود: حق بیمه این گروه از بیمه‌شدگان برای یک سال اول از سوی دولت تقبل شد اما برای ادامه یافتن آن ، کارهای کارشناسی در حال انجام بود تا به فرمولی برای دریافت حق بیمه از دارندگان این دفترچه‌ها برسیم که این امر محقق شده است و نتایج در کمتر از یک ماه آینده اعلام و به این ترتیب نحوه دریافت حق بیمه مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه البته خدمات بیمه سلامت همگانی برای اقشار نیازمند کماکان به صورت رایگان ارائه خواهد شد و ما وجهی از اقشار نیازمند برای این منظور دریافت نمی‌کنیم گفت: ترتیبی اتخاذ می‌شود تا تنها آن دسته از افراد که دارای توانمندی مالی هستند در اجرای طرح و پرداخت حق بیمه با ما مشارکت کنند.