بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره وام ازدواج

چهارشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱:۰۵
کدخبر:۲۴۲۲۰

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها، زمان پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج جوانان را اعلام کرد.

بانک‌مرکزی در بخشنامه‌ای تمام بانکها و موسسات اعتباري را موظف کرد امکانات لازم براي شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج يکصد ميليون ريالي براي هريک از زوجين را حداکثر از ابتداي مرداد ماه سال جاري فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.

بانک مرکزی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج در اولویت قرار گیرد اعلام کرد: این بخشنامه به دنبال تصویب تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ صادر شده  ‌که در آن بانک مرکزی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، موظف شد تمام بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.


متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:

احتراماً، با عنايت به اهميت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهيلات لازم براي اين امر مراتب زیر برای استحضار و رعايت ابلاغ مي‌شود:

1- منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز بانکها پس از کسر الزامات قانوني بايستي براي پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به آحاد مردم اختصاص يابد.

2 -  تمام بانکها و موسسات اعتباري موظفند امکانات لازم براي شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج يکصد ميليون ريالي براي هريک از زوجين را حداکثر از ابتداي مرداد ماه سال جاري فراهم کنند.

3 - پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج و ساير تکاليف قانوني در اولويت پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه بوده و توصيه موکد مي‌شود در صورت عدم کفايت منابع قرض الحسنه پس انداز از پرداخت ساير تسهيلات قرض‌الحسنه حتي‌الامکان خودداري شود.

4 - بانکها براي جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز مجاز به انجام تبليغات وزين و متعارف و اختصاص جوايز مي‌باشند. اصلاحيه آيين نامه ذيربط در اين رابطه متعاقباً ابلاغ می‌شود.