كيا سراتو جدید فاتح نبرد سواري هاي اقتصادي

یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳:۲۷
کدخبر:۲۳۸۹

 در این رقابت چند روزه خودروهاي سواري، کارشناسان Cars.com، USA Today و MotorWeek گردهم آمدند تا با انجام آزمون‌هایی بر روی گروهی از خودروهای شناخته شده و برآورد ارزیابی‌های حرفه‌ای خود با نظرات خریداران، بهترینِ این کلاس پُر تقاضا و رو به رشد را مشخص کنند.

نحوه‌ی انتخاب شرکت کنندگان چگونه بوده است؟

از آنجا که قیمت یک سواري با سفارش لیستی بلند بالا از آپشن‌ها، تا رقم‌های نجومی بالا می‌رود، Cars.com وUSA Today و MotorWeek تصمیم گرفتند این رقابت را در شرایطی اقتصادی انجام دهند. بدین ترتیب شرط حضور در این رقابت، برچسب اقتصادي، با احتساب هزینه‌های حمل و تحویل خودرو تعیین شد.

با توجه به مبلغي كه براي سراتو تعيين مي شود نه تنها از موتور بیش از حد قدرتمند بلکه از پوشش چرمی کابین یا چرخ‌های غول‌پیکر و تایرهای پهن نیز خبری نیست. خودرویی با این بها یک سواری منطقی هم ارائه خواهد داد. خودروی تمامی شرکت کنندگان در این رقابت، باید از دنده‌ی خودکار بهره‌مند بوده و سوخت مصرفی کم‌تر از 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر سواری ترکیبی داشته باشند. با این شرایط، خودروهای شناخته شده و کارآمدی همچون شورولت‌کروز و داج‌دارت شانس حضور در رقابت را از دست دادند. گرچه نسل جدید مزدا 3 هنوز به بازار ارائه نشده بود با وجود این، هفت سدان کامپکت پرفروش و مدرن به جمع شرکت کنندگان "رقابت سواري هاي جمع و جور اقتصادي" راه یافتند.