فروردین ماه سال جاری تولید هفت مدل سواری در خودروسازان داخلی به صفر رسید.
در این مدت تولید خودروی سوزوکی ویتارا با کاهش صد درصدی از 24 دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
فروردین امسال تولید وولیکس C30 دندهای LUXURY با کاهش صد درصدی از 55 دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
در این مدت تولید امویام 530 با کاهش صد درصدی از 210 دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
فروردین امسال تولید امویام 110 4CYL با کاهش صد درصدی از 296 دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
در این مدت تولید امویام 315 با کاهش صد درصدی از 676 دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
فروردین امسال تولید لندمارک با کاهش صد درصدی از پنج دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
در این مدت تولید آسا B50 با کاهش صد درصدی از 230 دستگاه در فروردین 1394 هم اکنون به صفر رسید.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو خودروساز بزرگ کشور بیش از 5 هزار دستگاه انواع خودرو دوگانهسوز را به تولید رسانده که نشان می دهد 10 درصد از مجموع خودروهای تولید شده در ایران را خودروهای دوگانهسوز تشکیل میدهد.
بر این اساس خودرو سمند پیشتاز دو گانهسوزها بوده و ایران خودرو بیش از دو هزار دستگاه سمند دوگانه سوز را به تولید رسانده است. این آمار نشان میدهد که تولید پژو 405 دوگانه سوز در شرکت ایرانخودرو مرکزی با کاهش تولید 70 درصدی مواجه شده و تولید پژو پارس دوگانهسوز به صفر رسیده است.
این آمار حاکی از آن دارد که دومین خودروساز بزرگ کشور با کاهش 40 تا 50 درصدی پراید دوگانه سوز در کارخانه اصلی و کارخانههای زیر مجموعه خود همراه بوده است.
دو خودروساز بزرگ کشور سال جدید را با کاهش تولید برخی خودروهای دوگانه سوز آغاز کردهاند چرا که این نوع خودروها مشتری زیادی در بازار ندارد. نا ایمن بودن خودروهای دوگانه سوز در تصادفات، حجمگیر بودن مخزن گاز، مشکل تامین سوخت و کاهش قدرت موتور از دلایلی است که مشتریان ایرانی تمایلی به استفاده از خودروهای دوگانه سوز ندارند.