ظرفیت پهنای باند اینترنت در دولت یازدهم 7.5 برابر شد

چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶:۲۳
کدخبر:۲۱۴۴۸

مدیرعامل شركت زیرساخت ایران به افزایش ظرفیت شبكه انتقال داخلی در آغاز دولت یازدهم به میزان 4.5 برابری اشاره كرد و گفت: همزمان با این پیشرفت ظرفیت پهنای باند آی.پی داخلی 6.5 برابر و ظرفیت پهنای باند اینترنت تاكنون 7.5 برابر افزایش داشته است.

«محمود خسروی» در میزگرد تخصصی همایش «آی.سی.تی و تحقق اقتصاد مقاومتی» كه در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است، افزود: تا پایان دولت یازدهم افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت به دو هزار برابر، رشد پهنای باند آی.پی داخلی به 20 هزار برابر و ارتقای ظرفیت شبكه انتقال تا 29 هزار گیگابیت بر ثانیه پیش بینی شده است. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدام شركت ارتباطات زیرساخت همسو با دولت الكترونیك افزود: یكی از اقدام های مهم در دولت كنونی افزایش پنج هزار كیلومتری فیبر نوری بود. 

وی ایجاد مركز داده های ملی (دیتاسنتر) را با تحقق اقتصاد مقاومتی همسو دانست و گفت: با پیروی از سیاست اقتصاد مقاومتی و با هدف توسعه شبكه انتقال داخلی كشور به میزان 650 گیگابیت بر ثانیه، نصب و راه اندازی سیستم انتقال NH SDH با مدیریت یكپارچه شركت ها و متخصصان داخلی در حال اجراست. 

خسروی افزود: امسال اتصال با كشورهای منطقه با سایر كشورهای جهان، تامین پهنای باند دیتای افغانستان و عراق و همچنین برقراری ترانزیت داده های عراق به ارمنستان از طریق كشور ما صورت می گیرد. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مناطق آزاد در بخش ارتباطات برای تحقق اقتصاد مقاومتی جایگاه ویژه ای دارند. 

وی افزود: چابهار به عنوان منطقه آزاد برای ارتباطات بین الملل با عمان و دبی تعیین شده كه امروز برای جذب سرمایه خارجی از این طریق اقدام های گسترده ای در حال انجام است.