نرخ امروز انواع میوه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار

چهارشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۴۷
کدخبر:۲۱۰۴۳

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه گفت: سیب و پرتقال امروز و حتی شب عید به‌قیمت کمتر از هفته‌های ابتدایی اسفند ماه به فروش رسید و با در نظر گرفتن نرخ سایر میوه‌ها شرایط مناسبی برای مردم به وجود آمد، اما این شرایط برای باغداران و میوه‌فروشان مساعد نیست.

حسین مهاجران در ارتباط با وضعیت قیمت و کیفیت انواع میوه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار اظهار کرد: میوه شب عید کیفیت و قیمت مناسب داشت و مصرف کنندگان توانستند میوه‌های مورد نیاز خود را با شرایط مناسبی خریداری کنند اما این وضعیت برای باغداران و میوه فروشی‌ها چندان مناسب نبود.

وی با اشاره به ذخیره سازی بیشتر از نیاز سیب برای شب عید افزود: قیمت سیب درختی و حتی پرتقال در شب عید 20 تا 25 درصد پایین‌تر از روزهای قبل خود بود و  سایر محصولات نیز برای مصرف کنندگان با وضعیت قابل قبول عرضه شد و باید اذعان داشت در مجموع بازار آرامی را به‌خلاف سال گذشته تجربه کردیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار ادامه داد: قیمت فعلی پرتقال 2 هزار تومان تا 2 هزار و 500 تومان و پرتقال درجه 2، هزار و 500 تا 2 هزار تومان در میادین مرکزی میوه تره‌بار به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: هرکیلوگرم خیار هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان و خیار جیرفتی 600 تا هزار تومان و کیوی 2 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران تأکید کرد: هرکیلوگرم هندوانه چابهار نیز 600 تا 800 تومان، چغاله بادام 8 تا 40 هزار تومان و گوجه درختی گرمسار 50 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی یادآورشد: به‌زودی قیمت گوجه درختی (سبز) با آمدن محصول سایر مناطق کاهش می‌یابد و تا 30 روز آینده شاهد ورود میوه‌هایی مانند زردآلو به بازار هستیم.

گفتنی است قیمت میوه در سطح شهر در مقایسه با نرخهای اعلام شده میادین میوه و تره‌بار متفاوت بوده و امکان افزایش آنها تا 25 درصد وجود دارد.